menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beukhaag verplanten nu nog?

Ga naar meest recente reactie

Lizzl

Tekst aangepast

Lizzl

Omdat we graag een tuinwand zouden willen plaatsen, zou onze beukhaag moeten worden verplant. Ik weet dat dit best nog in maart gebeurd, maar door omstandigheden is ons dit nog niet gelukt. Gezien de huidige weersomstandigheden: denken jullie dat het nog een optie is om de planten deze week te verplanten (eerste week april)? Het betreft een beukhaag die er +/- 4 jaar staat.

Indien dit nog oké is: hoe pakken we dit best aan?
dinsdag 4 april 2023 - 12:16
leerling

Leerling

Als je nog kan wachten tot eind oktober, dan zou ik dat doen.

Hoe je zo'n haag best verplant vind je o.a. op https://www.haag-planten.nl/tuintips/beukenhaag-verplaatsen/
woensdag 5 april 2023 - 00:26
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ik zou me er nog wel aan wagen. Kans op slagen hangt af van een goede uitvoering, een goede opvolging, de aard van je bodem en het weer het komende half jaar. Je hebt daarbij niet over alles controle...

Nog beter dan wachten tot oktober is eigenlijk de haag gewoon laten staan.
woensdag 5 april 2023 - 06:47
Tuinprins

Tuinprins

Ik zou dat NU nog gerust durven doen. Wel zorgen dat er zoveel mogelijk grond aan de kluit blijft zitten. Als het de kopmende tijd droog gaat worden op tijd watergeven.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 5 april 2023 - 07:20
deHaan

DeHaan

Ik zou het ook nog wel aandurven.
donderdag 6 april 2023 - 18:06
Wannus

Wannus

Misschien de haag voor of na het verplanten nog wat insnoeien , deed ik altijd bij iedere struiken die
verplant moesten worden en dat viel best wel mee ! Na het verplanten een paar dagen goed begieten .
Ik heb nog struiken verplant midden zomer die in bloei stonden wegens verhuis . Alle bloeisels weggeknipt
en de struiken fel ingeknipt , en met succes !
donderdag 6 april 2023 - 18:20
Lizzl

Lizzl

Dankjewel voor de tips!

We zijn er helemaal voor gegaan en hebben de haag toch nog verplant (weekend van 8 april). We hebben zo veel mogelijk planten tegelijk (3 à 4 stuks) verplant, met een zo groot mogelijke kluit.

Ik denk dat de eerder lage temperaturen voor de tijd van het jaar en het regenweer de afgelopen weken ons ook in het voordeel spelen. Ik laat nog weten of de planten het overleefd hebben!

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 30 april 2023 - 10:48
dries944

Dries944

Door het zo laat verplanten zul je gegarandeerd last hebben van wolluis. Deze kun je eraf spuiten met een krachtige waterstraal. Geen bestrijdingsmiddelen gebruiken. Hoe ver heb je de planten van elkaar gezet? 50 cm vind ik ideaal en groeit ook snel toe.
Ze kunnen nu elk moment beginnen uitlopen. Veel succes
zondag 30 april 2023 - 23:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).