Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik zou mogelijks een sleuf willen graven om nutsvoorzieningen (vb: elektriciteit) in de richting van de verticale groene strook te laten volgen. Leg ik die sleuf dan best in de witte zone rechts van de groene strook (onder rode pijl) of mag dat gewoon op 70cm diepte onder de groene strook (blauwe pijl)?
Sowieso best niet onder het toekomstige beklinkerd pad of pad met andere steentjessoort (gele pijl) zeker.
de oranje pijl geeft weer langs waar de nutsvoorzieningen momenteel toekomen
de verticale groene strook is waar de leibomen vermoedelijk gaan komen
Vanaf welk punt wil je de elektriciteit aftakken? Vanaf je tuinhuis waar de oranje leiding toekomt?
Leg de kabel diep genoeg, 70cm lijkt me een geschikte diepte, en ik zou kiezen voor wat voor jou het gemakkelijkste is. Je zal je klinkerpad wellicht niet 70cm diep funderen en boomwortels zullen je kabel niet beschadigen.
Ik snap de vraagstelling niet.
Van waar komen de nutsvoorzieningen nu? Van het huis of de straat?
En gaan die naar tuinhuis?
Of wil je net naar het tuinhuis met nutsvoorzieningen?
Of wil je vanuit tuinhuis naar ergens anders met nutsvoorzieningen?
Water moet sowieso diep genoeg vanwege vorst. 80cm meen ik, althans in Belgie.
Wat is het doel van die gleuf? Als je van een gebouw naar een gebouw wil maakt het weinig uit.
Wil je er nig makkelijk aan, dan niet onder het klinkerpad. Tenzij je nu al zorgt voor aftakkingen of wachtbuizen voor latere uitbreiding.