menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Washingtonia robusta

diddely

Diddely

Ik heb zo`n 2 maanden geleden een robusta gekocht voor me ouders. Maar ik zat van de week te kijken naar me mooie plant. Blijkt dat de bladeren helemaal geel aan het worden zijn.. Ken iemand mij misschien vertellen wat dat betekend. Ik heb op internet en al gekeken voor info. Maar wordt er allemaal niet wijzer van.. alvast bedankt diana.
zaterdag 18 augustus 2007 - 07:29
timmie

Timmie

weet het niet met zeker heid hoor moor heb zelf een filifera en ik denk dat het wel eens aan een teveelheid water zou kunnen zijn of geen voedingstoffengenoeg of een te kleine pot of geen zonlicht genoeg

oplissing
-minderwater geven (heeft er echt niet zo veel nodig hoor ben er zelf inverschoten )
-meer vette geven ( het beste daarvoor is koemest)
-en het beste is om hem in een grotere pot te plaatsen of in de volle grond (nu zou ik zelf kiezen voor een grotterepot te nemen omdat de winter nadert en dan vertrouw ik het niet echt goed )

gr timmie
zaterdag 18 augustus 2007 - 11:25
ballekeuh

Ballekeuh

goeiemorgen

ik heb dit zelf ook tegengekomen. Dit komt door een slechte afwatering. Als je er op tijd bij bent, kan je hem nog verpotten in een pot met grotere gaten en een laag hydrokorrels op de bodem van de pot.
Normaal zal hij dan terug beginnen groeien.
zondag 19 augustus 2007 - 10:58
diddely

Diddely

ok heel erg bedankt. Hier heb ik nog is wat aan. is beter als ik na een tuincentrum ga. want dan proberen ze je van alles aan te praten en te kopen.. thanx
maandag 20 augustus 2007 - 19:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).