Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb zo`n 2 maanden geleden een robusta gekocht voor me ouders. Maar ik zat van de week te kijken naar me mooie plant. Blijkt dat de bladeren helemaal geel aan het worden zijn.. Ken iemand mij misschien vertellen wat dat betekend. Ik heb op internet en al gekeken voor info. Maar wordt er allemaal niet wijzer van.. alvast bedankt diana.
weet het niet met zeker heid hoor moor heb zelf een filifera en ik denk dat het wel eens aan een teveelheid water zou kunnen zijn of geen voedingstoffengenoeg of een te kleine pot of geen zonlicht genoeg
oplissing
-minderwater geven (heeft er echt niet zo veel nodig hoor ben er zelf inverschoten )
-meer vette geven ( het beste daarvoor is koemest)
-en het beste is om hem in een grotere pot te plaatsen of in de volle grond (nu zou ik zelf kiezen voor een grotterepot te nemen omdat de winter nadert en dan vertrouw ik het niet echt goed )
ik heb dit zelf ook tegengekomen. Dit komt door een slechte afwatering. Als je er op tijd bij bent, kan je hem nog verpotten in een pot met grotere gaten en een laag hydrokorrels op de bodem van de pot.
Normaal zal hij dan terug beginnen groeien.
ok heel erg bedankt. Hier heb ik nog is wat aan. is beter als ik na een tuincentrum ga. want dan proberen ze je van alles aan te praten en te kopen.. thanx