menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koffieplant

fikske

Fikske

Hallo, heeft er iemand ervaring met het planten van coffea arabica.
De zaadjes zitten nu zo'n 2 maand in de grond en er is nog steeds niks te bespeuren. Is dit normaal?Het begint een beetje op mijn zenuwen te werken.

Groetjes Fikske
maandag 15 oktober 2007 - 12:48
Giardino

Giardino

Hallo Fikske

Ikzelf heb 2 nog planten ( coffea arabica)staan van de 10 die ik over 3 jaar geplant heb.
Volgens sommigen is het geen sinicure om koffiebonen te laten kiemen en te laten groeien,maar ik weet nu zelf dat het een andere zaak is.
Ik heb de verse vruchtjes in de maand mei gekregen en heb ze nog een tweetal weken laten liggen op de vensterbank.
Daarna heb ik devruchtjes geopend en de 2 boontjes nog een of twee dagen laten drogen.
Vervolgens heb ik de boontjes 24 uur in lauw water gelegd zodat ze makkelijker konden kiemen.
In een potgevuld met 2/3 potaarde en 1/3 zand heb ik de boontjes gepland en overspannen met keukenfolie en deze in mijn serre gezet doch niet in het felle zonlicht maar goed warm.
Resultaat na één maand had ik 8 plantjes, maar na enkele maanden verloor ik er al vlug enkele ten gevolge van bemesting en bewatering.
maandag 15 oktober 2007 - 15:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).