Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb thuis een citrusplant staan hij heet citrus mirtyflora chinoto.
het probleem is. is dat hij extreem veel blad laat vallen .het klimaat is heel goed.
hij staat op een vrij koele plek.de bladeren zijn wel oud want hij laat ze bladeren na 5 jaar vallen (sins ik hem had gekocht).
wat wel op valt is dat hij wat dikere knoppjes heeft en op heel veel knopen weer begint uit te lopen.
hij word wel beinvloed door de zon.
mijn vraag is is dit normaal .
of is het logichs dat hij na aantal jaren hevig in de rui is.
ook heeft hij een beetje tak sterften.
de plant is een zeer traag groeiende examplaar.
ik vraag me af of hij voledig zal herstellen .
maar dood is hij zeker niet maar wel voor 80 procent kaal
Het is normaal dat een citrusplant eens in de zoveel jaar wat meer ruit als anders, maar ik denk dat hier toch iets anders aan de hand is.
Ofwel de wortels hebben te lijden gehad van een langdurige natte potkluit ofwel de plant heeft in een te vochtige omgeving gestaan. Ik denk dan aan een heel hoge luchtvochtigheid of condens dat op de plant terecht is gekomen. In de 2 laatste gevallen laat de plant dat heel snel zien en kunnen er veel takken afsterven en natuurlijk ook veel bladeren afvallen.