menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Senora de Coca

Ga naar meest recente reactie

killahkelly

Killahkelly

Hallo allemaal,

Ik heb sinds dit weekend weer een coke plantje in miin bezit.
Het is een geneeskrachtige plant met alleen maar positieve eigenschappen.
o.a. als je er thee van zet, is goed voor tegen gaatjes en tandvleesontsteking, tegen maagklachten , tegen vermoeidheid etc.
Ook heel interessant! Ik hoop dat jullie niet negatief over deze plant denken want alleen de chenische bewerking(cocaine hydrochloride) is slecht.
Hoe meer ik leer over deze plant, hoe meer bewondering ik er voor heb!
Dit wilde ik jullie even mededelen!

Groetjes Kelly
maandag 19 mei 2008 - 15:45
Lysianthus

Lysianthus

Hallo Kelly,
Natuurlijk denken we niet direkt negatief we worden verondersteld breeddenkend te zijn, hier op het forum................en dat zijn we ook
Ik heb wel interesse, kan je eens laten weten waar je die literatuur kan vinden, alvast bedankt.
Stel , dat de literatuur me kan overtuigen, waar koop ik die dan?
maandag 19 mei 2008 - 19:22
crinum

Crinum

zelf heb ik er geen plantjes van maar ik heb er nog zaden van liggen die ik nog eens moet zaaien. het is inderdaad een erg intresante plant. de Colombianen enz...maken er zelfs meel mee voor koekjes, brood enz en zoals vele planten geeft deze ook een geneeskundige werking...enkel de cocaine is niet zo gezond en als je moest zien hoe dit word gemaakt zou je het nooit proberen ook (met cement en een bad benzine enz...niet echt gezond!).

gr
Kristof
maandag 19 mei 2008 - 19:47
ChrisB

ChrisB

Dat is idd een leuk plantje! Maar van de cocaine moet je geen schrik hebben, planten in ons klimaat maken deze stof nauwelijks aan; daarvoor moeten ze op een bepaalde hoogte groeien

maandag 19 mei 2008 - 20:32
killahkelly

Killahkelly

hallo medekwekers,

Gelukkig vinden jullie het ook leuk.
Er is weinig te vinden over de verzorging van deze plant (het is de meest begeerde plant ter wereld!)er is wel een hoop over de geschiedenis ervan te vinden maar qua verzorging is het nihil.
Er is iemand in NL die dit heeft en die heet Mirakle-shop. Die verkoopt ook kleine plantjes. En de bijbehorende artikelen zoals speciale grond(amazonian remix) growersboekje etc.
Een coca plant kan wel 60 jaar oud worden en 9 meter breed en 6 meter hoog.
Dit zie je niet vaak want het word teruggesnoeid tot manhoogte.
Hij kan binnen, buiten, in de volle grond , in pot, zonder iets speciaals, onder de lamp net wat je wilt.
Ook is het een zeer waardevolle plant. Als hij 3 jaar oud is, is tie €5000,- euro waard!
De plant geeft voorkeur aan dezelfde klimaat en verzorging als koffieplanten.
Ik heb m omdat ik nieuwsgierig ben naar zijn postieve eigenschappen.
Ik ga er dus thee van drinken!(tegen gaatjes en tandvleesontsteking o.a.)
Echt heel goed voor het lichaam.
Als je echt zelf cocaine hydrochloride wil kweken, heb je 5 kgs bladeren nodig voor 1 gram!
Je kan er wel op kauwen zoals je vaker ziet, dan moet je een paar gedroogde blaadjes nemen en een beetje bakpoeder om een 'rush'te krijgen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Hopelijk heb ik wat mensen geinspireerd, het is een geweldige geurloze plant!

Groetjes Kelly
dinsdag 20 mei 2008 - 10:46
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo Kelly,

Ben je nu reclame aan het maken voor ""space cake "" ?

" citeer " Ik ga er dus thee van drinken!(tegen gaatjes en tandvleesontsteking o.a.) Ik had graag vernomen wat die o.a. zijn????????

Als ik ooit eens in de geburen van Maastricht ben, ga ik er toch eens wat meer van opsteken.
Alvorens ik aan zo'n plantje 75 euro geef moet ik veel meer overtuigd zijn van de goede en brede werking.
Alvast bedankt, het is fijn er iets over te weten.


dinsdag 20 mei 2008 - 10:56
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

hoikes!!!!! over het coke plantje, !!!hm, hm hm, ik heb die ook , kan er zelf echte coke van maken , mag wel niet, maar kan het toch ,hebben wel een speciale bewerking daarvoor nodig, maar om thee enz te zetten is dat prima hoor, kelly , geniet ervan hoor, als ge daar geen misbruik van maakt komt het ten goede, ik spaar de mijne (zaadjes dan)voor als er ooit iets is ,als morfine bv niet meer helpt , dan helpt dit dus wel, maar kelly , dat is NIET de bereiding die u zou gebruiken hoor, die is echt niet gevaarlijk of verboden , ,of hebt ge misschien al een plantage?hahaha, dat is een grapje hoor,en lysianthus, bak maar een space cake hoor , maar niet teveel in doen , of ge vliegt naar de space
gr summer[afbeelding verwijderd niet-https]die ziet ge dan als ge teveel gebruikt ps. diegene die er synthetische rommel in doen , zijn juist diegene die het doen voor de mensen in de verdoemenis te brengen , maar als ge het op de correkte manier doet ,is het bij JUIST gebruik een heilzaam middel, vooral voor mensen die ongeneeselijke kanker hebben , en waarvoor geen enkel middel nog baat heeft, er zijn mensen die het in sigaretten doen , en bij erge pijn ,een paar trekjes doen, ,en dan de sigaret terug uitdoen , dat is dus noodgeval, helemaal geen misbruik,maar de geneeskunde zal nog wel zover komen , dat ze dat toelaten , onder toezicht natuurlijk. groetjes
summer
dinsdag 20 mei 2008 - 11:44
ChrisB

ChrisB

Beste Kelly ik wil even wat rechtzetten:

a) Voor 1 gram cocaine te produceren is slechts een 250-500gram coca bladeren nodig
b) Thee van coca bladeren gaat echt niet helpen tegen gaatjes in je tanden; er zit daar niets anti-bacterieel in van eigenschappen en bovendien is het aantal gaatjes bij coca kauwers veel groter dan het aantal niet-coca kauwers
c) Voor een plant van 3 jaar oud krijg je echt niet zoveel geld. Het zou ook belachelijk zijn een hier gekweekte plant te kopen. Je kan er toch niets mee doen want er zit amper cocaine in.
d) En tot slot, hoewel het wel een van de meest begeerde planten is, wordt er tegenwoordig tropacocaine gemaakt; dit is cocaine gesynthetiseerd uit atropine (wat te vinden is in bvb Datura zaadjes). Ik weet niet of je wat over chemie weet of niet maar doordat tropacocaine maar 1 ester binding heeft ipv 2 (zoals bij cocaine) blijft dit veel langer in het lichaam (=langer effect, maar welliswaar minder). Het is dus veeel makkelijker te maken, veel goedkoper en toch wel wat 'gezonder' dan cocaine

Zo even kort mijn bedenkingen, ik hoop dat je er wat van leert
dinsdag 20 mei 2008 - 13:40
killahkelly

Killahkelly

@ Chris en de rest,

ik heb de informatie uit een boekje die ik bij mijn plant heb gekocht.
Ik heb gelezen dat je 4 soorten cocaine planten heb.
Het verschil in alkanoides is erg groot, dus het hangt er ook vanaf welke soort je hebt.
Dat van de thee drinken, heb ik ook uit het boekje, er staan 2 pagina's in met de positieve eigenschappen van coca thee drinken en dat stond er ook tussen!
Ik ben dus echt een leek op dit gebied en bij blij om van andere diverse reacties te horen! Bedankt!
Over de prijs, mijn plantje was klein met een paar blaadjes en kostte 30 euro ongeveer.
Over de zaden, ik las dus ook dat de zaden heel snel hun kiemkracht verliezen, maar Chris, heb je 2 plantjes dan? Dat je zaadjes heb, of heb je die gewoon gekocht.
Ik vind het leuk om groente en fruit te kweken en ik hou van aparte planten, waaronder de coca plant, maar ik heb ook 2 wietplanten en 5 vleesetende planten!

Is er iemand die nog wat interessants over de coca plant heeft te vertellen?
Thanks in advance!

Groetjes Kells


dinsdag 20 mei 2008 - 14:09
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

paradias, ik dacht vermeld te hebben ,dat die mensen die een sigaretje daar van rookten , dit onderbegeleiding deden, uiteraard is het gevaarlijk dit op eigen houtje te doen , en het word nog niet door de gewone geneeskunde aangenomen , ze kennen het zeker , maar dan kunnen ze de gewone medicatie niet meer promoten , want dat sigaretje , helpt soms meer , en is dikwijls gezonder dan al die syntethische rommel waar ge nog zieker van word, , maar ik denk dat over zo iets kan blijven gediscusieerd worden, en tussen haakje, waarom willen ze geen alternatieve producten ,meestal zijn dat planten uit de natuur, (de natuur schenkt ons dat gratis,) en dat is niet duur , en de pharmacutica produceerd op basis van chemie, zoals ge zegd ,en distileren , een syntehisch produkt, ik zeg niet dat we dat mogen uitsluiten, maar hoe duur zijn die dingen niet?we hebben de hedendaagse pillen en zalfjes nodig , ik ken dus mensen die echt gans hun leven pijn hebben , kanker , morfine helpt niet meer, en met en paar trekjes van die sigaret ,coke)zijn ze geholpen ,en al een paar uur zonder pijn , wat kan dat dus kwaad als het onder toezicht is , maar ik vond het fijn een reactie van u te hebben , want ik kon van u ook nog wat leren , dat ik ook nog niet wist,en ik sta altijd open hoor voor nieuw en beter,dus bedankt voor tips en advies , ook van kells
groetjes summer ps , ik heb zeker NIET gezegd dat het kanker geneest he!!!!en zonder hulp denk ik niet dat ge die bladeren kunt maken , voor te roken,dus wie gaat er eigenlijk aan beginnen?als ik lees wat chris schrijft , is het zeker geen lachertje, en voor iets anders zou ik ook zeggen ,NIET AANBEGINNEN,
groetjes
summer
dinsdag 20 mei 2008 - 18:22
summerspookje

Summerspookje

paradias, wat ge schrijft over dat blauw over de vloer , daar ben ik ook bang van , want zoals ge zegt alles wat dat betrefd is illigaal, ,dus ik ben er ook voorzichtig mee, en heb ik maar zaadjes ,ik durf ze ook niet te planten , en die site ,daar ga ik toch een kijkje nemen , bedankt hoor, uw raad is inderdaad gegrond,met PAS OP ,
groetjes
summer
dinsdag 20 mei 2008 - 18:33
ChrisB

ChrisB

Coca zaden zijn maar een paar weken kiemkrachtig (als het al zo lang is). Dus steek ze in de grond anders is het weggesmeten materiaal!
dinsdag 20 mei 2008 - 18:41
summerspookje

Summerspookje

oeps chrisB,dan kan ik het wel vergeten , ik heb ze vorig jaar gekregen van iemand die naar cuba geweest is, een avonturier dus , want ik geloof dat ge er niet over de grens mee moogt , maar alléé dan is het vogelzaad nu , zonde he,maar bedankt voor de informatie, dat wist ik dus ook niet ,
groetjes summer
dinsdag 20 mei 2008 - 18:57
crinum

Crinum

CITAAT:
">#666666;'>
snip
...gen , maar als ge het op de correkte manier doet ,is het bij JUIST gebruik een heilzaam middel, vooral voor mensen die ongeneeselijke kanker hebben , en waarvoor geen enkel middel nog baat heeft, .....
snip
summer


Sorry maar dit is GEVAARLIJKE MISLEIDING ! Ik zou zulke beweringen volstrekt en zeker achterwege laten .. en geloof me ik weet exact waar ik over spreek .. niets ergers dan "volksgeloof" waar niets van klopt. Ge dacht toch niet dat als dit middel inderdaad hielp in deze gevallen, dat het geneeskundig wetenschappelijk onderzoek zo idioot zou zijn om dit links te laten liggen ? dat geloof je toch zelf niet !?


cocaine word wel degelijk gebruikt in de geneeskunde, in de meeste pharmaseutische bedrijven ligt dit produkt veilig achter slot. fysiek heilzaam zal het niet zijn maar mentaal kan het wel een opkikker zijn en er werd vroeger wel mee gexperimenteerd in de psyhiatry (ook LSD, speed en Psilocibine(Paddo's) werden gebruikt)
een juist gebruik is er niet echt maar als je het maar een paar keertjes per jaar gebruikt kan het weinig schade toebrengen al is het wel bewezen dat zelfs na 1x te gebruiken de aders zwakker worden wat de kans op hartziekten enz. versterkt...verslavend? voor mij in elk geval niet maar voor mensen die gemakkelijk verslaafd geraken aan iets kan ik goed geloven dat dit hun ondergang kan worden, alleen de prijs al is fantastisch hoog...
ik heb ooit gezien hoe ze cocaine maken in de drugslabo's in de colombiaanse jungle en als je dit gezien hebt ga je het waarschijnlijk nooit (meer) gebruiken! (als je enkele coca junks kent of hebt gezien zal je er denk ik ook niet aan beginnen...)

gr
Kristof
dinsdag 20 mei 2008 - 21:03
crinum

Crinum

tussen haakje, waarom willen ze geen alternatieve producten ,meestal zijn dat planten uit de natuur, (de natuur schenkt ons dat gratis,) en dat is niet duur , en de pharmacutica produceerd op basis van chemie, zoals ge zegd ,en distileren , een syntehisch produkt, ik zeg niet dat we dat mogen uitsluiten, maar hoe duur zijn die dingen niet?
groetjes
summer


zoals alle industrieën is hier enorm veel geld mee gemoeid en de westerse bedrijven willen de prijzen hoog houden. een tijd geleden was er iemand in India die dezelfde medicatie maakte als vele grote westers pharmaseutische bedrijven maar dan tegen een veel lagere prijs met de bedoeling om medicatie betaalbaar te maken voor arme mensen en niet om zoveel mogelijk geld te verdienen maar alles werd geboycot door de westerse bedrijven die op veel geld uit zijn en volgens mij geen zier geven om de gezondheid van de mens maar veel meer denken aan hun portemonee. Aidsremmers bijv zijn superduur en zeker voor mensen in de 3de wereld, die indiër kon ze maken voor ong 1$ maar het heeft niet mogen zijn...
het is een harde wereld!

gr
Kristof
dinsdag 20 mei 2008 - 21:17
summerspookje

Summerspookje

CITAAT:
">#666666;'>
tussen haakje, waarom willen ze geen alternatieve producten ,meestal zijn dat planten uit de natuur, (de natuur schenkt ons dat gratis,) en dat is niet duur , en de pharmacutica produceerd op basis van chemie, zoals ge zegd ,en distileren , een syntehisch produkt, ik zeg niet dat we dat mogen uitsluiten, maar hoe duur zijn die dingen niet?
groetjes
summer


zoals alle industrieën is hier enorm veel geld mee gemoeid en de westerse bedrijven willen de prijzen hoog houden. een tijd geleden was er iemand in India die dezelfde medicatie maakte als vele grote westers pharmaseutische bedrijven maar dan tegen een veel lagere prijs met de bedoeling om medicatie betaalbaar te maken voor arme mensen en niet om zoveel mogelijk geld te verdienen maar alles werd geboycot door de westerse bedrijven die op veel geld uit zijn en volgens mij geen zier geven om de gezondheid van de mens maar veel meer denken aan hun portemonee. Aidsremmers bijv zijn superduur en zeker voor mensen in de 3de wereld, die indiër kon ze maken voor ong 1$ maar het heeft niet mogen zijn...
het is een harde wereld!

gr
Kristof
daar sluit ik mij volledig bij aan , summer
dinsdag 20 mei 2008 - 21:29
killahkelly

Killahkelly

Hallo allemaal!!!

Bedankt voor de reacties! Vind ik echt leuk!
Wat ik erover heb gelezen(als het waar is! hihihi) dat het een grijs gebied is.
De bladeren in bezit hebben is verboden, maar de plant niet.
Dus de plant mag (volgens boekje) maar als je losse bladeren in huis heb niet.
Ook mag je het niet verhandelen.
Dat heb ik er athans over gelezen.
Ook stond in dat boekje dat je m als er geen regenwater is demi-water kan geven. Wat denken jullie hiervan?
Mijn regenwater is namelijk op, en ze krijgt dorst!!!!!!!!!!
Tot schrijfs!

Gtoetjes Kells.
woensdag 21 mei 2008 - 08:47
summerspookje

Summerspookje

CITAAT:
">#666666;'>
paradias, wat ge schrijft over dat blauw over de vloer , daar ben ik ook bang van , want zoals ge zegt alles wat dat betrefd is illigaal, ,dus ik ben er ook voorzichtig mee, en heb ik maar zaadjes ,ik durf ze ook niet te planten , en die site ,daar ga ik toch een kijkje nemen , bedankt hoor, uw raad is inderdaad gegrond,met PAS OP ,
groetjes
summer


hmmm ... als ik jou was dan had ik dat zeker nooit op een publiek forum vermeld .. ge weet nooit wie er meeleest (en daar weet ik ook van mee te spreken )
och ,wat is gevaarlijk ,? dit is niet voor zakelijke doeleinden , trouwens ,de zaadjes hebben de volgels al , want ze waren verouderd,en de avonturier? god weet waar zit die mens al, dat was hem ook niet te doen voor zaken , gewoon laten zien hoe zoiets eruit zag, ,en diegene die er anders over denken ,zijn juist de slechteriken , denk je niet, ik lees dat je er slechte ervaringen mee gehad hebt , das toch zonde dan hoor, ,laat die maar gauw links liggen
gr summer
woensdag 21 mei 2008 - 17:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).