menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Vandaag waren er groene planten in aanbieding in de Lidle,waaronder ook deze 'Musa'.
Maar er staat geen variëteit bij,zou iemand aan de hand van deze foto mij niet kunnen zeggen welke dit is?
Alvast bedankt!

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 28 mei 2008 - 20:06
Tarzan

Tekst aangepast

Tarzan

Musa basjoo of musa acuminata (lijkt een wat stijver blad)>>> Later toegevoegd hoor
woensdag 28 mei 2008 - 20:37
Victor44

Victor44

Zeker????? Ik twijfel
Grtjs
woensdag 28 mei 2008 - 21:02
Fons

Fons

Victor,Uw banaan is vermoedelijk musa acuminata 'dwarf cavendish' zeg maar de gewone huiskamerbanaan.
Zijn er bruine stepen in de bladeren, is niet te zien op de foto.
woensdag 28 mei 2008 - 22:01
crinum

Crinum

kdenk dat Fons gelijk heeft. als er bruine vlekken op de bladeren zijn is het zeker de M. cavendish.
een andere waaraan hij me ook wat doet denken is de Musella...

gr
Kristof
woensdag 28 mei 2008 - 22:26
Tarzan

Tekst aangepast

Tarzan

Moest dat het geval zijn , ga ik akkoord.
Maar deze ziet er frisgroen uit.
De acuminata heeft een wat wazig , sponsachtig blad en vol vlekken.Kan nog komen natuurlijk

In de lidl zie ik ook eerder een kamerplant verkopen dan een basjoo .
Zeker geen musella lasiocarpa !
woensdag 28 mei 2008 - 22:28
Victor44

Victor44

Momenteel zie ik nog geen rode strepen.Ik heb ook al in de catalogus van Bakker dgl.plant gezien,daar wordt hij beschreven als de Musa Coccinea.Maar daar heb ik geen kennis van,'t is spijtig dat ze steeds maar de algemene naam geven (musa) zonder de variëteitnaam.
Alvast al bedankt,we zullen moeten afwachten,ik had graaag de Dwarf Cavendish gehad om eens te proberen of ik er in de serre banaantjes zou aankrijgen.
Grtjs
donderdag 29 mei 2008 - 14:40
Fransh

Fransh

volgens mij is het een basjoo,ik heb er enkel jaren geleden ook een in de lidl gekocht.eigenaardig genoeg is dit tot nu toe nog steeds mijn beste en meest winterharde basjoo die ik heb.

gr Frans
donderdag 29 mei 2008 - 22:23
robin999

Tekst aangepast

Robin999

hoi

ik heb de soort Musa acuminata.
eerst zitten bij mij bruine klekjes op de bladeren daarna gaat het blad dood .
hoort dat bij deze soort of hoort dat bij een andere soort of hoort dat bij geen 1 soort?
zaterdag 20 september 2008 - 17:32
Victor44

Tekst aangepast

Victor44

Ik denk niet dat dit normaal is dat je blad daarna afsterft. Onderstaand is wel de in het voorjaar gekochte plant,de vlekken zijn waarschijnlijk wel van de musa acuminata,ik heb hem nu wel binnengehaald.
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 20 september 2008 - 18:14
robin999

Robin999

hoe moet je een musa acuminata verzorgen
zondag 21 september 2008 - 09:15
Fransh

Fransh

zo warm en licht mogelijk en in de zomer voldoende voorzien van vocht en in de winter droog houden en bijna of beter geen water geven.
steeds goed opletten binnenshuis voor spint.
gr Frans
zondag 21 september 2008 - 20:50
robin999

Robin999

ik heb ze voor het raam staan en de blaadjes worden bruin en sterven af is dit normaal?
maandag 22 september 2008 - 12:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).