menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag over mn citrusplanten

hond

Tekst aangepast

Hond

hallo ik heb weer een vraagje over mn citrusplanten.
een tijdje geleden had ik heelveel problemen gehad met mn citrusplanten.
zoals. bladval kaalslag en taksterften toen zaten ze nog thuis op balkon of in het portiek.

nu staan mn citrusplanten op mn volkstuin in de kas .
nou hebben mn planten in het afgelopen voorjaar flink gegroeid . bijvoorbeeld mn sinasappel
die heeft takken gemaakt van ongeveer 1meter 20 . er is ook een flinke kroon aan het onstaan.
mn planten zijn zo goed als hersteld .

ik had ook een tip gehad van een tuinlid .
ze zij dat de planten niet in de kas moeten staan omdat ze te hard groeien en ook zwakker worden.
ik geef mn planten wel wekelijks voeding van pokon of van dcm (eens in de drie maanden).

nou zitten er geen vruchten aan maar dat had ik wel verwacht na zoon kaalslag .
mn vraag is doe ik het wel goed zoals het nu gaat. of kan iemand mij een tip geven .

met vriendelijke groet kevin.
zondag 5 oktober 2008 - 19:40
ben45

Ben45

Kevin,

In de zomer citrus in de kas geeft veel groei. Citrus moet in de zomer buiten staan.
En op tijd snoeien. Anders krijg je heel lange scheuten, zeker als je ook nog eens veel mest.
Maar wat heb je nu gegeven aan mest? Pokon elke week + dcm per drie maanden?
Om een plant stevig te houden moet je de takken gedurende het groeiseizoen ook regelmatig snoeien na zo'n 4 nieuwe bladeren.
Overwinteren bij 5-10 graden.

Kijk ook eens op www.oranjerievereniging.nl/citrusstart.htm Daar staat ook heel veel nuttige informatie over citrus.

Groetjes, Ben.
dinsdag 7 oktober 2008 - 10:36
ben45

Ben45

Hoi Kevin,

Hopelijk dat je met het persoonlijke antwoord op jouw persoonlijke vraag naar mij toe uit de voeten kunt.
Dus vooral ook in het groeiseizoen regelmatig de nieuwe scheuten toppen, zodat als er vruchten komen deze ook niet helemaal aan het uiteinde van een lange tak hangen en je na verloop van tijd helemaal geen mooie plant meer hebt.


Groetjes, Ben.
woensdag 8 oktober 2008 - 21:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).