menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potgrond voor tropiche planten

Ga naar meest recente reactie

cvb

Cvb

graag had ik geweten wat je jullie planten krijgen aan hun voeten dan samen gevat voor bananen en cycas en palmbomen en voral de paradijsvogelplant want die wil maar bij miet bloeien, heb hem al 4 jaar en enkel heeft hij blad een stuk of 4 per jaar

mvg cvb
dinsdag 21 oktober 2008 - 20:40
printemps

Printemps

hallo

strelitzia kan lang duren eer die wil bloeien
tegenwoordig kan je bij aveve ook al speciale potgrond kopen voor tropische planten

mvg
an
woensdag 22 oktober 2008 - 10:59
matteke

Matteke

Ik gebruik gewone potgrond met wat lavastenen in.
woensdag 22 oktober 2008 - 17:52
Fons

Fons

Universele potgrond voldoet voor die planten, eventueel potgrond voor kuipplanten waar klei is toegevoegt, eventueel gedroogde koemest onderwerken.
Zaailingen van strelitzia doen er vier à vijf jaar over om tot bloei te komen,eenmaal bloeirijp zullen ze telkenjare herbloeien.
Momenteel staat mijn strelitzia in knop bijna in bloei, staat in veranda, in het voorjaar gaan ze naar buiten voor gans de zomer waar ze tijdens de nazomer bloemknoppen aanmaken, mijn strelitzia staat nu veertien dagen binnen.
woensdag 22 oktober 2008 - 20:09
cvb

Cvb

waarom lavastenen en geen gewone keitjes.

en in de volle grond moet er ook niet speciaal keitjes of zand in toegevoegt worden

mvg cvb
donderdag 23 oktober 2008 - 14:50
matteke

Matteke

Omdat lavastenen de grond luchtiger maken.Zodat het water er sneller door kan stromeN.
donderdag 23 oktober 2008 - 19:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).