menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mangopit planten

Ga naar meest recente reactie

dijkhuijsen

Dijkhuijsen

hoe moet de pit in de grond , plat of rechtop ??
woensdag 10 december 2008 - 11:39
matteke

Matteke

Eerst een week laten weken. Dan proberen te harde schil eraf te krijgen. Mocht dit niet lukken weer een week laten weken. Mocht dit wel lukken dan rechtop planten.
woensdag 10 december 2008 - 16:04
cetinel

Cetinel

ik heb de mijne tot de helft in de grond gestoken met de bolle kant in de aarde en de spitse kant naar boven.
is bijna 2 jaar geleden,pit is uitgegroeid tot een plant van nu ongeveer 40 cm hoog.
woensdag 10 december 2008 - 19:33
Jipken

Jipken

ik heb de mijne tot de helft in de grond gestoken met de bolle kant in de aarde en de spitse kant naar boven.
is bijna 2 jaar geleden,pit is uitgegroeid tot een plant van nu ongeveer 40 cm hoog.


Hey heb je daar een foto van ?

alvast bedankt.
zondag 14 december 2008 - 08:33
alloo

Alloo

Naar het schijnt worden mango's bestraald om het rijpingproces te versnellen ,maar dat dood ook de pit ,maar zoals ik hier en daar hoor, lukt het toch bij somingen mensen om een plantje te kweken.Ik heb enkele weken terug ook een pit geplant ,maar nog altijd niets,maar zal nog wat geduld moeten hebben denk ik.Heb de pit plat gelegt,en gelijk met de grond, ik veronderstel dat in de natuur de pit ook zelden op zijn kant komt te liggen,en men moet toch zoveel mogelijk de natuur nabootsen om goede resultaden te hebben.

groetjes Alfons
zondag 14 december 2008 - 10:45
Jipken

Tekst aangepast

Jipken

Zoals reeds vermeld worden de vruchten bestraald (kobalt) om het rijpingsproces te sturen. Dit veroorzaakt vernietiging van het genetisch materiaal. Het zaad ontkiemt, de eerste blaadjes vormen zich langzaam (dit is normaal) maar daarna is het einde oefening.

Na het vormen van de eerste blaadjes staat de groei vaak even stil. Daarna is het afwachten, als je een genetische mutant hebt ( zie over de straling boven ) zal de groei niet meer verder gaan. Anders zal de mango uitgroeien tot een plant met mooi glimmend blad.

Daarom neem vruchten uit de biologische teelt.

Naar het schijnt worden mango's bestraald om het rijpingproces te versnellen ,maar dat dood ook de pit ,maar zoals ik hier en daar hoor, lukt het toch bij somingen mensen om een plantje te kweken.Ik heb enkele weken terug ook een pit geplant ,maar nog altijd niets,maar zal nog wat geduld moeten hebben denk ik.Heb de pit plat gelegt,en gelijk met de grond, ik veronderstel dat in de natuur de pit ook zelden op zijn kant komt te liggen,en men moet toch zoveel mogelijk de natuur nabootsen om goede resultaden te hebben.

groetjes Alfons
zondag 14 december 2008 - 16:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).