0 Naam van deze boom gezocht
▼ Ga naar meest recente reactie
Amourath
Deze zomer ben ik in Los Angeles prachtige planten tegengekomen, de meeste ervan herkende ik wel, maar deze had ik nog nooit gezien:
[afbeelding verwijderd niet-https]
Iemand die weet wat voor boom dit is?
dinsdag 16 december 2008 - 22:35
Tekst aangepast
Annis
Het zou Chorisia speciosa kunnen zijn. Heeft een doornachtige iets gezwollen stam.
woensdag 17 december 2008 - 08:31
Tekst aangepast
Lentemode
Tjonge, wat een schoonheid ...
Daar word je 'amoureus' van, Amourath...
Volgens mij scoort Annis met de goede naam !
groetjes,
Mia
woensdag 17 december 2008 - 13:27
woensdag 17 december 2008 - 16:56
Fransh
aan de bloem en bladvorm te zien ga ik ook voor de Chorisia speciosa
gr Frans
woensdag 17 december 2008 - 21:41
Tekst aangepast
Amourath
Ja, ik vermoed dat dat hem zal zijn... de stekels zijn mij niet opgevallen, maar ik heb hem dan ook gefotografeerd vanuit de rijdende auto (daar groeien ze zomaar op de middenberm...!)
Dat je naar daar zou gaan voor de planten, kan ik enkel beamen... zie maar eens wat een prachtige tuin we in San Francisco gezien hebben: klik hier voor de foto:
http://www.mephistow.be/fotos/sa/tuin.jpg woensdag 17 december 2008 - 22:07
Detuinenindemen
Amourath, dat is echt prachtig. Tja, daar kunnen we met ons klimaat toch niet aan evenaren. Je zult er wel van hebben genoten!
woensdag 17 december 2008 - 23:01
Leeuwtje
Schitterend! Toevallig zag ik vanavond dat ik er zaadjes van heb gekregen. Maar 2 of 3 en ik hoop dat ze uit gaan komen!
donderdag 18 december 2008 - 01:44
Annis
Het is echt een schitterende boom. Leeuwtje ik hoop ook dat deze zaden uitkomen om zo een prachtig exemplaar te krijgen. Mag ik vragen hoe je aan deze zaden bent gekomen?
donderdag 18 december 2008 - 08:55
Fransh
ik heb er een in de serre staan ,de stam is nu bijna 2 m hoog en vol met grote doornen.
ik hoop er ooit nog mooie bloemen aan te krijgen.
gr Frans
donderdag 18 december 2008 - 22:14
Cactelders
ik heb er een in de serre staan ,de stam is nu bijna 2 m hoog en vol met grote doornen.
ik hoop er ooit nog mooie bloemen aan te krijgen.
gr Frans
Welke leeftijd heeft die nu , de mijne is ongeveer 50 cm groot en gaat nu zijn derde winter in , lijkt dat normaal gegroeid??? Ik ben trage groeiers gewoon met de cactussen , maar deze had ik iets sneller ingeschat , van daar mijn vraag .
donderdag 18 december 2008 - 23:31
Fransh
ik denk dat die even oud zullen zijn,maar die van mij staat in de volle grond.
gr Frans
vrijdag 19 december 2008 - 21:29
Linkin711
het is idd een prachtige foto !!
groetjes jens
vrijdag 26 december 2008 - 19:43
\n\n
Beschikbaar in de webshop..
Voeg een reactie toe