menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa basjoo Japanse vezelbanaan

WimSmout

WimSmout

Ik heb in de lente van 2008 drie banananbomen geplant. (Musa basjoo).

In het begin van 2009 vroor het hier aan de grond maar eventjes 18 graden. Zou de banaan er nog doorkomen?
zondag 25 januari 2009 - 14:10
Victor44

Victor44

We zullen moeten afwachten Wim,ik heb 2 Sikkimensissen staan,wel ingepakt,maar of ze overleefd hebben zal nog moeten blijken.Momenteel laat ik ze staan zoals ze zijn.Bij mijn zoon stond een mooie Basjoo,ook ingepakt,maar is door de felle wind omgevlogen,hij heeft gezien dat de stam toch rot is. Niets zegt dat deze niet zal teug uitlopen vanaf de wortels,maar dan moet hij toch terug beginnen van niets hé.Dus afwachten!
Grtjs
zondag 25 januari 2009 - 19:09
danny2

Danny2

Vrees dat je ze volledig kan vergeten, heeft 15cm diep in de grond gevroren en alzo zijn ook alle mogelijke grondscheuten eraan. De stammen die er al waren zijn door en door rot. Enkel de planten die een dikke bedekking op de grond hadden lopen mogelijk terug uit.

groetjes danny
zondag 25 januari 2009 - 20:45
sbeetje

Sbeetje

Wim, ik vrees dat Danny gelijk heeft. Ik heb zelf een musa basjoo, sikkimensis en cheesmani. Geen één van de drie toont tot nu toe enige vorm van leven. De stam is rot en mogelijk zijn de uitlopers ook kapot.
Op het net staat dat de wortels van een musa basjoo -27 graden aankunnen. Maar geloof ik er niks van. Mn basjoo heeft -14 moeten trotseren met een laag humus, en toch geen enkele vorm van groei.

groeten

Sam
dinsdag 3 maart 2009 - 13:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).