menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Enkele vraagjes over de Pachira

Rudolfke

Rudolfke

Dag iedereen!

Wij hebben sinds een maand of vier enkele kamerplanten gekocht, en vandaar heb ik mij hier nu op aangelogd, volgens mij kan ik hier wel wat leren

Ik begin met enkele vraagjes over de Pachira:
- Overal zie ik dat ze het de Pachira aquatica noemen. Is dit omdat er maar 1 geslacht is van de Pachira, enkel de aquatica, of is dit omdat dit de meest voorkomende is?
- Die van ons staat in de badkamer, en is ongeveer 1.70m hoog (ongeveer even hoog als mij ). Hij deed het enorm goed, heel flink groeien, maar enkele weken geleden kreeg hij opeens veel donkergele bladeren die afstierven. Ik moet toegeven dat ik hem misschien toch wat weinig water gaf, kan dit daarom zijn? Ik heb hem nu wel al genoeg water gegeven (maar zeker niet te veel), en ik verwacht wel dat hij er weer zal doorkomen, hij heeft zeker wel nog bladeren genoeg.
Ik vraag mij alleen wel af hoe het komt. Te weinig water? Of is het mogelijk dat hij misschien te veel bladeren aan het aankweken was (want hij had er wel heel veel), en dat zijn reactie daarop was om bladeren af te schudden?
- In navolging van vorige vraag: moet de Pachira gesnoeid worden, hoe dikwijls, wanneer, en hoe?

Dank u
zondag 1 februari 2009 - 12:08
Rudolfke

Rudolfke

Niemand?
zondag 8 februari 2009 - 18:21
Fons

Fons

Pachira is een midden amerikaans tropische plant,er zijn een 25tal soorten, worden hoge bomen, enkel pachira aquantica word aangeboden als kamerplant.
Plant flink water geven en dan laten opdrogen, niet laten uitdrogen,te nat houden geef wortelrot met als gevolg bladvlekken geel worden van de bladeren en afvallen.
De plant staat graag licht doch geen direkt zonlicht (bladverbranding), de plant regelmatig benevelen, tijdens de winterperiode staan veel planten in te droge omgeving waardoor bladeren bruine bladtoppen kunnen krijgen.
zondag 8 februari 2009 - 23:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).