menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa basjoo en M. sikkimensis red tiger raad

Ga naar meest recente reactie

Eadwine

Eadwine

Goeiendag,

Ik ga morgen deze 2 musa's buiten zetten nadat een hele winter in huis te hebben gegroeid.
Mogen deze al in de volle grond of zou ik deze nog 2 weken onder mijn afdak stellen?
Zou het nog te koud zijn om deze al te verplanten?
Mijn musa basjoo is al zo gegroeid deze winter dat hij te groot geworden is om in huis te blijven.

En nog iets: Mijn Musa S. Red Tiger heeft geen donkerrode strepen op de bladeren.
is dit omdat hij nog te jong is? Ik heb hem een jaar geleden gezaaid en nu heeft hij 1 meter stam. vorige zomer had ik wel gezien dat aan de onderkant van de bladeren een rode schijn zat. Maar nu niet meer op de nieuwe bladeren.
Of is dit omdat hij niet veel zon gekregen heeft deze winter?

Iemand raad?

Groeten,
Edwin.
vrijdag 13 maart 2009 - 18:55
danny2

Danny2

Volgende week donderdag vermoedelijk nachtvorst, dus ik zou ze maar niet te snel buiten zetten.

groetjes danny
vrijdag 13 maart 2009 - 20:28
Eadwine

Eadwine

Mij musa basjoo ga ik zowiezo buiten zetten omdat ik niet meer kan passeren in huis door die bladeren.
Ik zal hem dan onder mijn afdak stellen tegen de muur van mijn huis.
De sikk. Red Tiger kan nog wel efkes binnen blijven staan.

grtn,
Edwin.
vrijdag 13 maart 2009 - 21:38
greener

Greener

Wacht toch even...
Zonde als de plant kapot vriest van een verlaat nachtvorstje

Sebas
maandag 16 maart 2009 - 12:25
sbeetje

Sbeetje

Ik heb zelf ook een musa sikkimensis Red tiger gehad. Maar volgens mij worden planten soms iets te snel Red tiger genoemd.
een echte red tiger heeft van in het prille begin mooie gestreepte bladeren. Maar bij mijn plant was dat niet het geval. Ik zag enkel een paar verdwaalde rode strepen.

groetjes

Sam
vrijdag 3 april 2009 - 13:04
jippen

Jippen

Zelfde geval bij mij, gekocht als Red tiger, en had in het begin wat rode strepen.
Maar nu dat hij 2 meter hoog is is hier niets meer van te merken.
Het grote verschil met basjo is dat de bladeren dikker zijn.

Heb trouwens al mijn bananen gisteren buiten gezwierd , ook wegens te groot worden, en mijn ingepakte zijn tot de grond gelijk gemaakt. gelukkig had ik wat backup planten


vrijdag 3 april 2009 - 14:19
Eadwine

Eadwine

Dan zal mijn "red tiger" dan toch geen echte "red tiger" zijn.
Het enigste verschillen dat ik zie tussen mijn basjoo zijn: dikkere bladeren, en een rode schijn op de onderkant van de bladeren en aan de bovenkant ook donkerder in het midden.

grtn,
Edwin.
vrijdag 3 april 2009 - 18:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).