menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mussa Banana

Ga naar meest recente reactie

Ringo

Ringo

Hallo iedereen,

Ik heb me vandaag 3 jonge musa banana plantjes gekocht (4€/stuk) Het zien er echt prachtige jonge plantjes uit.

Nu heb ik ze alle 3 samen in 1 grote pot gezet... is dit af te raden? Ik dacht ik laat ze eerst even groeien en dan verpotten naar gote potten.

Verder hebben ze me palmen meststof aangeraden of citrus meststof. Klopt dit?

De plantjes staan buiten. Kan dit geen kwaad?

Als ik ze in een pot steek van +- 45 cm diameter hoe groot zouden ze dan kunnen worden? In de winkel zijden ze een 2-tal meter hoog.

Alvast bedankt voor de reacties.

Een beginnend tuinierder
dinsdag 7 april 2009 - 16:14
printemps

Printemps

Ik denk dat het niet goed is om ze tesamen te planten
Het is goed mogelijk dat je ze nadien niet meer uit elkaar krijgt zonder wortels te laten sneuvelen
Misschien s'nachts best binnen halen omdat er nog vorst kan zijn tot 15 mei

mvg lentean
dinsdag 7 april 2009 - 16:27
Ringo

Ringo

Bij deze een foto van men plantjes

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 7 april 2009 - 16:52
greener

Greener

Ik vrees dat het een tropische Musa is voor die prijs die er betaald is.
1 nachtvorst en alles kan naar de prullenbak.
Ik zou ze dan pas begin zomer naar buiten doen.
En die 2 meter kunnen ze zeker halen, helaas niet in de pot waar ze nu in staan op de foto.
Bananen hebben ruimte, vocht en zeer veel mest nodig om snel groot te worden.
Succes,

Sebas
donderdag 9 april 2009 - 00:02
Ringo

Ringo

Ik heb ze ondertussen al verplant ... elk in een apparte pot.

Hopelijk zijn het geen tropische musa's dan ! Ik heb namelijk geen veranda of serre... ik kan ze wel binnenzetten in de berging... voldoende licht en vriezen doet het er niet.

Vrijdag geven ze 21°C Dat zullen mijn plantjes graag horen
donderdag 9 april 2009 - 07:48
Pietn

Pietn

ik begin echt de laatste tijd veel tijd te spenderen aan men bananeplant dat ik al 1,5 jaar heb , alleen het probleem is dat ik niet weet welke sorrt het is . Zou er iemand kunnen zeggen welke soort ik heb want ik heb al vele sorrten via internet afgelopen maar geen 1 heeft er z'on dikke stam. Heb gisteren wel dan een musa sikkemensis gekocht.

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 14 mei 2009 - 09:37
Pietn

Pietn

twas dus een andere foto

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 14 mei 2009 - 09:40
Pietn

Pietn

kzou namelijk graag weten of ie nog ferm de hoogte kan in groeien en of ie winterhard is men banaan. Ik heb vorige week ook nog een phoenix Canariensis gekocht voor in de tuin. Alvast bedankt

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 14 mei 2009 - 09:49
Pietn

Pietn

iemand een antwoord?
donderdag 14 mei 2009 - 17:07
Tarzan

Tarzan

Die banaan op de foto is een musa acuminata
Totaal niet winterhard zoals de phoenix canariensis
Zal niet hoger dan 2 meter groeien

donderdag 14 mei 2009 - 19:01
Pietn

Pietn

veel dank voor dit antwoord want ik ken de voornaamste soorten wel maar deze niet! heb deze 1.5 jaar geleden gekregen van een collega en is intussen wel al sterk gegroeid en heeft nu zelfs al een scheut staan.
donderdag 14 mei 2009 - 19:36
P e t e r

P e t e r

Veel water, koemest buiten of vloeibare mest binnen en warmte is het recept voor je eigen banaantjes binnen de 5 jaar. Ik heb de mijne in een 90 liter mestelkuip staan. Geeft regelmatig nieuwe zijscheuten.

Peter

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 14 mei 2009 - 21:23
Pietn

Pietn

zien er mooie bananeplanten uit op de achtergrond! kben echt de bananeplantmicrobe aan het krijgen sinds er een zijscheut staat . Is wel nog maar een 10 cm groot dus wss wacht ik er best mee hem uit te halen?
Ik geef hem nu elke week in zen water meegemengd vloeibare kamerplantenmest.
vorig jaar gaf ik hem enkel wat water en schoot ie niet zo goed omhoog. Dus hopelijk is ie nu vertrokken !
donderdag 14 mei 2009 - 22:10
Pietn

Pietn

Nog een klein vraagje over men banaan; Er staat daar nu een stekje naast van ongeveer een goeie 15 cm. Van de basjoo heb ik gehoord dat ze 50 cm moeten zijn voor ze kunnen uitgehaald worden is dat voor mijn dwarf ook zo?
maandag 18 mei 2009 - 09:33
P e t e r

P e t e r

Als het stammetje 15 a 20 cm is kan je dit gerust afsteken. Wel ervoor zorgen dat de scheut warm genoeg verpot is. De mijne op de foto zijn op een 20 dagen ongeveer nog een 15 cm gegroeid (blad meegerekend).

Peter
maandag 18 mei 2009 - 22:26
Pietn

Pietn

ja amai zo te horen groeit ie ook vlug u plant ! Merci voor de info mss kan ik wat warm water geven (lauw) als ik het verplant heb?. Ik ga namelijk het stekje houden en groot brengen. Hopelijk levert ie dan rap een nieuw stekje
maandag 18 mei 2009 - 22:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).