menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agave americana

xride1

Xride1

Hoi allemaal,
zijn bij jullie de agaves in volle grond de winter heel doorgekomen?
gisteren kwam ik tot de ontdekking dat een van mijn agaves lelijke rotte vlekken vertoonde. Toen kwam ik tot de conclusie dat hij gewoon doorgerot was. En ik die aanvankelijk dacht dat hij de strenge winter toch was doorgekomen maar helaas, weer eentje minder en natuurlijk was dit mijn mooiste en groter exemplaar.
Dus maar hopen dat de andere americanas het nog redden.
groetjes,
Daniëlle
zaterdag 11 april 2009 - 09:21
Pieter

Pieter

Zijn het Agave americana die je hebt of andere soorten? Als het Agave amaricana is mag je het vergeten hoor. Die zijn niet winterhard.
zaterdag 11 april 2009 - 10:50
xride1

Xride1

Inderdaad Pieter ik heb me vergist, eigenlijk bedoelde ik mijn Harvardiana.
Mooie agaves die het al verschillende jaren goed doen in mijn tuin. Helaas heeft mijn ferox de overwintering in de garage ook niet overleefd, te vochtig gestaan vrees ik.
Ik heb nog een harvardiana staan met enkele scheuten aan, wanneer en hoe kan ik die het beste er af halen en hoe groot moeten deze dan zijn?
groetjes,
Daniëlle
zaterdag 11 april 2009 - 11:19
kristof_P

Kristof_P

mijn A. americana die droog stond tijdens de winter heeft geen schade. een andere is weggerot. tijdens een normale winter kunnen ze hier zonder problemen in de tuin worden gehouden maar deze winter was er toch teveel aan (onbeschermd).

er stond/staat hier in het dorp een hele grote die hier zeker al meer dan 10/15 onbeschermd groeide maar die heeft na deze winter ook veel schade opgelopen. hopelijk komt deze er nog door want die was toch al van het formaat waarvan je binnenkort een bloem van verwacht.

gr
Kristof
zondag 12 april 2009 - 11:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).