menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet het middel om men palmboom te redden

Ga naar meest recente reactie

Ringo

Ringo

Hey,

Mijn palmpje is op sterven na dood...

Ik geef hem nu wekelijks voeding, maar er komt geen verandering in... weet iemand raad?

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 26 april 2009 - 20:14
CindyV

CindyV

Jammer maar ik zie niks meer levend aan de exoot. Ik zou al de bruine bladeren afsnijden die zijn al dood. Misschien is hij aan de binnenkant nog groen. Stond hij binnen of heel goed afgeschermd?
zondag 26 april 2009 - 21:30
jdcoster

Jdcoster

Na een deemoedige biecht en enige zelfkastijding op de blote kont met zo'n palmblad, vurige bidden om een mirakel.
Als dat niet helpt, 50 € uitgeven voor een nieuwe palm en hem volgende winter binnen zetten van november tot april op een lichte en koele plaats en niet vergeten af en toe een geutje water te geven.
Grotere exemplaren kunnen wel buiten overwinteren maar dan nog omwikkel je best de pot met een isolerende folie. Soms ook de volledige plant, want deze winter was het vaak erg koud.
Vriendelijke groetjes
zondag 26 april 2009 - 23:47
leeuwtje

Leeuwtje

Niet te snel opgeven hoor. Misschien loopt hij nog wel uit.
Ik vrees dat er dit jaar veel planten op de vuilnisbelt belanden omdat men denkt dat ze dood zijn terwijl ze dat nog helemaal niet zijn.
maandag 27 april 2009 - 00:53
summerspookje

Summerspookje

jdcoster

innige deelneming, ik heb er ook zo een zielig exemplaar,maar het is niet MIJN plant , ik had het nooit zover laten komen , ik heb weer zo een erfstuk gekregen van iemand, zoals dat al dikwijls gebeurt is in het verleden, nu tracht ik die ook te redden , en heb hem in de tuin gezet op en beschermde plaats, al de bruine en verdorde takken afgesneden, hij staat er nu al 2 weken , en het verslechterd toch niet, er is weliswaar nog niks fris groen aan het komen , maar hoop doet leven, ik heb ook de stengel van de resterende takken eens geplooit , en die breekt niet , dus zijn er nog sappen in , probeer ook eens!want gewoonlijk komt die er dan met veel geduld toch door

groetjes

annie
maandag 27 april 2009 - 11:53
jippen

Jippen

Als het hier om een chamaerops humilis gaat , is de kans groot dat er nieuwe zij scheuten aan komen, check ook eens of je de middelste speer er kan uit trekken of deze nog goed vast zit, je mag de bruine bladeren weg knippen.
Zeker nu geen voeding geven, kan er niet zo veel mee doen, eerst moet hij weer aan slaan. Geef de hoop zeker nog niet op.
dinsdag 28 april 2009 - 16:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).