menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ID palm gevraagd

Ga naar meest recente reactie

LauraK

LauraK

Zojuist heb ik in een opwelling een palmpje gekocht, omdat ik 'm zo leuk vond.
Wie zou mij kunnen zeggen welke soort het is, zodat ik informatie over de verzorging,
standplaats en overwintering op kan zoeken. De palm heeft stugge bladeren, en
er staan stekels op de (stevige) stengels -zie foto 2.

Groeten van Laura.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 30 april 2009 - 12:38
Tarzan

Tarzan

Livistona Chinensis

Niet winterhard

Googlen maar !
donderdag 30 april 2009 - 14:35
LauraK

LauraK

Bedankt voor je antwoord! Inderdaad oom Google maar eens aan zijn jaspanden
getrokken en al veel bruikbare informatie gevonden, o.a. het volgende:

De Livistona chinensis is afkomstig uit China. Jong groeit hij goed in de halfschaduw, maar heeft uiteindelijk volle zon nodig om goed tot zijn recht te komen. Deze Livistona kan in zijn natuurlijke leefomgeving een hoogte van 5 meter bereiken. Houdt van gedraineerde grond en mag in de zomer best een slok water hebben. In de winter is het aan te raden deze palm een goede winterbescherming te geven, aangezien hij maar tamelijk winterhard is. Deze palm komt misschien beter tot zijn recht als kuipplant, zodat hij in de winter verplaatst kan worden naar een beschutte plek. Vorstbestendig tot -4 ºC.

Groeten van Laura.

donderdag 30 april 2009 - 16:24
LauraK

LauraK

De Livinstonia staat inmiddels in een grote pot, die 's winters nog net verplaatsbaar
is. Hij staat hier erg beschut, en de hele dag in de zon. Laat het mooie weer maar
voortduren!

Groeten van Laura.

P.S. Het kan de goedkeuring van de kat wegdragen!

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 30 april 2009 - 17:49
lentemode

Lentemode

Geweldige foto ...

Wat een aanwinst weeral, Laura !
'k Zou hem toch niet de hele zomer in de volle zon zetten...
Volgens mij is hij gelukkiger op een licht schaduwrijke plaats !!!

Zet je gieters al maar klaar, niet?

Groetjes,
Mia
donderdag 30 april 2009 - 20:23
kristof_P

Kristof_P

het is geen Livistona chinensies maar een L. rotundifolia! totaal niet geschikt voor buiten en erg moeilijk om binnen te overwinteren!!!. je L. rotundifolia zet je inderdaad best op een schaduw plaats. ze kunnen wel tegen volle zon maar dat is op latere leeftijd en ook enkel maar als die bladeren in de volle zon zijn gegroeid.

L. chinensies kan trouwens tot -10°C vorst aan en kan mits wat bescherming tijdens de winter goed in de tuin worden geplant. mijn exemplaar met 1m stam heeft zelfs deze winter buiten in pot overleefd. natuurlijk wel met bladshade maar dat is te verwachten met zo'n winter.

gr
Kristof
vrijdag 1 mei 2009 - 09:27
kristof_P

Kristof_P

p.s: L. rotundifolia best niet te lang of te veel temperaturen onder de 10/15 graden laten beleven (is een echt tropische palm).
.

gr
Kristof
vrijdag 1 mei 2009 - 09:29
LauraK

LauraK

Oeps, dat wordt dan razendsnel verplaatsen! Ik zal hier ook weer eens even heel
uitgebreid op googelen. Zou toch eeuwig zonde zijn als ik de palm nu al zou kwijtspelen. Bedankt voor alle informatie, Kristof!

Groeten van Laura.
vrijdag 1 mei 2009 - 10:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).