menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Palm dood Chamaerops vulcano

Ga naar meest recente reactie

Peppody

Peppody

Is deze ten dode opgeschreven of toch nog maar even afwachten? Na de vorstperiode wil er geen groen blaadje meer uitkomen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 4 mei 2009 - 15:02
LauraK

LauraK

Hallo Esther,

In mijn tuin had ik vorig jaar ook drie Chamaeropsen geplant. Twee ervan hebben
de winter niet overleefd, de derde, die wat beschutter bij het huis stond, wél.

Ik heb voorzichtig aan de groeispeer (het binnenste en nieuwste blad van de palm)
gevoeld: bij de twee dode palmen liet die meteen los, een teken dat de palmen al
aan het wegrotten waren. De derde was groen(er) gebleven, en ziet er nu goed uit.

Ze kunnen tot -15 graden verdragen, maar het is hier aanmerkelijk kouder geweest.
Ook vocht schijnt funest te zijn, en een soort afdakje zou dan op zijn plaats zijn.
(Heb ik zelf overigens niet gedaan, wegens vergaande luiheid... )

Groeten van Laura.
maandag 4 mei 2009 - 19:13
xride1

Xride1

Laura,
Bij mij staan ze er ook zo bij, ik heb de lelijke bladeren er af gesnoeid. Vandaag heb ik bij eentje toch al een kleine groene uitgroei opgemerkt. Dus nog even afwachten.

groetjes,
Daniëlle
maandag 4 mei 2009 - 19:21
LauraK

LauraK

Oeps, die twee 'overleden' palmpjes heb ik dus al in de groencontainer gegooid, en
die is al geleegd. Hopelijk is Peppody geduldiger dan ik...

Groeten van Laura.
maandag 4 mei 2009 - 20:25
kristof_P

Kristof_P

na de winter 07/08 had ik ook een kleine vulcano die er zo uitzag(verloor alle speren en een groot gat tot op de bodem bleef over) en tegen eind 08 had hij terug een volledig nieuwe kroon!
na deze winter ziet deze er opnieuw zo uit. of hij ook deze keer volledig zal herstellen weet ik niet maar gezien het een stuk kouder is geweest en het de tweedde maal na elkaar is dat hij zoveel schade heeft schat ik de kansen een stuk kleiner in maar ik wacht nog af...

gr
Kristof
dinsdag 5 mei 2009 - 18:43
Peppody

Peppody

ik laat de palm voorlopig nog maar even staan. Hopelijk komt hij nog op.
Bedankt allemaal!
dinsdag 5 mei 2009 - 19:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).