menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Palmboom phoenix Canariensis

Ga naar meest recente reactie

genieter

Genieter

Hoi, Ik ben net terug van Zuid-Frankrijk en heb een palmboom phoenix Canariensis meegebracht. En ik geef toe ... ik weet nog niet heel goed hoe ik hem moet gaan onderhouden. Ik heb al wat op het internet rond gekeken en lees soms teveel verschillende dinges. Momenteel is hij 1.20 meter groot, de plant zelf zonder wortel en staat in een pot van doorsnee 20 cm. Ik vind het gewoon een prachtplant en ik zou hem zo graag een paar jaar willen houden. Kunnen jullie mij misschien enig advies geven????? Ivm voeding, meststoffen, potgrond, soort pot, Beschermen tegen de winter enz... Alvast heel hard bedankt voor eventuele inlichtingen!!!!
zaterdag 27 juni 2009 - 13:44
Ernas

Ernas

Hallo,
Je schrijft dat er weinig wortels aan de plant staan, daarom zou ik hem verpotten naar een grotere pot, en zeker de helft Vivimus toevoegen aan de potgrond. De eerste maanden heeft hij dan geen voeding nodig. In de winter binnen zetten, of overwinteren in een vorstvrije ruimte. De plant kan tot - 6 aan, maar dat is vooral bedoeld voor volwassen planten.
Beste groetjes,
Erna
zaterdag 4 juli 2009 - 23:14
genieter

Genieter

Hey, merci, ondertussen heb ik dat ook gedaan en potgrond gekocht voor palmbomen. Ook heb ik er wat gedroogde koemest bijgedaan en voeding van osmocote. Nu wacht ik rustig af en in de winter zal ik hem binnen zetten. Ik ben eens curieus. Toch bedankt nog voor de informatie. Groetjes
dinsdag 7 juli 2009 - 10:26
jippen

Jippen

in potgrond voor palmbomen zit meestal al mest in voor een 100 tal dagen, daar nog koesmet korrels en osmocote bij is misschien wat van het goede te veel ?
donderdag 9 juli 2009 - 11:10
genieter

Genieter

Ik heb de palmboom in een pot van 40 cm doorsnee geplant en heb bij het vullen van de pot maar een beetje koemest toegevoegd. Dan heb ik 4 van die osmocote bij gedaan. Denk je dat dit teveel is??? In de winkel zeiden ze dat voor de grootte van de plant geen kwaad kon! Laat eens iets weten dan kan ik de osmocote nog verwijderen.

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 10 juli 2009 - 09:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).