Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo allemaal ,
lange geleden dat ik nog op het forum geweest ben hè.Maar door omstandigheden is mijn tuinwerk wat naar de achtergrond geraakt en ben ik tevreden met mijn tuintje zoals ze nu is.Ook al moet er wat veranderd worden hoor.
Maar ik heb momenteel een probleem met 1 van mijn Phalaenopsis Hij is al vrij oud en ik heb reeds meermaal gedacht nu moet ik hem wegdoen.Maar telkens geeft hij mij een nieuw blad en zelfs een bloemstengel met enkele bloemen.DFoch zijn blad rimpelt helemaal,ook al geeft hij dus nieuw blad en de luchtwortels groeien als vtoeger.Nu komt er opzij van de plant een heel nieuwe plant.Ik denk een afzetsel,maar wat moet ik daarmee doen?Moet ik het laten zoals het is of moet ik die afsnijden en planten in een nieuwe pot.En is dat d ereden dat mijn orchidee zo raar doet het laatste jaar? Wie weet raad,en kan me op de juiste weg zetten.
Waarschijnlijk ontwikkelt je 'Phalaenopsis' een "Keiki"...dat is ook een manier van voortplanting van de orchideeën.
Google daar eens mee dan vind je wel uitleg over hoe en wat je er mee kan doen.
Dag allemaal,
Ik heb ook een keiki op mijn oudste plant.Maar ik zit met mijn handen in het haar,die plant geeft me wortels mooie kleur zoals het moet en regelmatig nieuw blad maar........ en nu komt het probleem.Telkens er een nieuw blad verschijnt schrompelt het na enkele weken,met als resultaat een erg magere plant wat blad betreft .Ik geef regelmatig speciale meststoffen,hij staat aan het raam en boven de afwastafel.Ik weet echt niet meer wat te doen,heb hem ook al andere speciaal orchideesubstraat gegeven vorig jaar.Ik heb al dus heeeeel veel geduld gehad.Gewoonlijk staat er deze tijd van het jaar een nieuwe bloemstengel aan ook,maar nu niet wel een keiki.Is hij reeds te oud ik denk dat ik hem al 4 of 5 jaar heb.Wie weet raad??????
tja...in de natuur zal een plant die naar het einde loopt, plotseling een laatste keer overvloedig bloeien,
of op een andere manier trachten een laatste keer voor de voortplanting te zorgen!
Misschien is dàt wat er met uw Phalaenopsis gebeurt?
Dat hij een 'keiki' produceert omdat hij geen bloemen meer kan produceren?
Ik zou die 'keiki' losmaken en planten en de moederplant rustig laten afsterven...die heeft zijn beste gegeven!
Misschien ben ik té romantisch, maar ik zie geen andere uitleg.
Mijn 'Dendrobium'-orchidee staat weer volop in bloei en de 'Phalaenopsis' produceren weer alle drie een mooie nieuwe bloemstengel!