menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kalanchoe - thyrsiflora

gridje999

Gridje999

Hallo iedereen,

Half augustus dit jaar schafte ik mij een kalanchoe thyrsiflora aan. Een heel leuk en apart plantje. Tot over 14 dagen terug deed die het schitterend, maar vanaf toen verdrogen zijn onderste bladeren, en vallen vervolgens af. Ik kan nergens zo onmiddellijk terugvinden of dit normaal is, en wat ik eventueel verkeerd doe. Ik geef slechts zelden water(1x/14 dagen).

Ik wou een foto erbij plaatsen maar dit lukt mij momenteel niet,

Hopelijk kan iemand mij advies geven,

Alvast bedankt
woensdag 28 oktober 2009 - 14:50
Paronoto

Paronoto

Vermoedelijk iets te koud en iets te nat....Van iets TE droog gaan ze niet kapot
woensdag 28 oktober 2009 - 16:26
gridje999

Gridje999

Bedankt,

Ik had ergens het voorgevoel dat het in die richting ging gaan. In de zomer kwam er veel zon aan die venster ('t zuiden)waar hij aan stond, maar wij zitten in een bosrijke omgeving, en krijgt nu nog zelden zon als ze dan nog eens wilt schijnen.
Zou ik hem naast de chauffage kunnen zetten?

grtjes
donderdag 29 oktober 2009 - 05:49
Paronoto

Paronoto

Bij mij staan ze deels in een veranda, zonder zon, en in de serre met slechts ochtendzon en in de 2 gevallen bij max. 12° en bijna droog, af en toe een plasje water in de schotel. Worden ze te lang en slechts met een kop van 4 à 6 bladeren dan kort ik ze in tot 10 cm onder het onderste blad, zet ze in een lege pot met hun bladrand op de potrand zodanig dat de stengel de bodem juist niet raakt en dan wachten tot er een wortelaanzet is..zo simpel is dat.
donderdag 29 oktober 2009 - 14:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).