menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag over musa bajoo

Ga naar meest recente reactie

hond

Hond

goeiedag .

ik heb een vraag over een winterharde banaan .
drie weken geleden had ik de bananenplant ingepakt omdat er toen vorst was
vorspelt. ik gebruikte een dike laag stro en heidematen .
na het inpakken bleef de kou uit. het had een halve graad gevroren.
nu is het te zacht is voor de tijd van het jaar 15 graden ongeveer.
nu wou ik weten of de warme lucht kwaat kan bij de banaan.
of mischien is net ietsje tevroeg ingepakt (rond 13 oktober)

alvast bekankt voor de reactie

kevin
zondag 1 november 2009 - 20:25
Victor44

Victor44

Ik denk,een beetje te vroeg ingepakt,de musa basjoo kan wel tegen een graadje vorst.
grtjs
zondag 1 november 2009 - 20:47
joopsmit

Joopsmit

Het is een fabel dat deze plant winter hard is hij is koude bestendig
Oke hij zal zeker enkkele graden vorst verdragen ook op de stam maar het blad echt niet dat gaat bij een paar graad onder nul dood maar het duurd even voor dat het taaie blad dat toont
Knip het blad af
Is je plant (benanen bomen bestaan dus niet maar het zijn planten ) zo erg hoog dan zaag een halve meter van de boveben kant af
Draai de kale stam in niet alte strakke noppen folie en zet aan de voet een flinkke berg blad Geen takken , Varen blad is prima
Zelf spaar ik de gevulde vuinis zakken met droog huisvuil op en drapeer die rond de stam . Waarom?
Het hart van de plant bevint zich net iets onde de aart lijn dus mocht je stam bevriezen in het geheel dan loopt hij toch weer uit .
van uit het hart. bevriest de stam van de winter niet dan loopt hij weer uit op de punt waar hij afgezaagt was.
Hewt bevriezen van de stam kan soms ook voordelen hebben , Waarom?
Wel nu! de stam is opgebouwd met grote blad cellen gevuld met water . Als de buitekant van de stam bervroren raakt dan vormt het bevroren ijs laagje een beschermlaag tegen de verderre kou ,Dit vooral als de vorst een paar dagen aan houd .
IN het voorjaar zul je zien dat de stam dan als hij weer aan de groei gaat wat dunner is geworden om dat de buiten kant dan in droogt maar door de super krachtige groei is dat zo verholpen .Ook zal hij dan meteen wat zei scheuten geven met de eigen schap meer suikers op te nemen om betsand te zijn tegen de overwinterg . Overleven .
Ik heb in mijn vloks tuin de planten tot aan de grond af laten vriezen om dat het een open veld is en in pakken niet zo iets is wat geweldig daar gaat door de wind .
Toch hebben ze de strengen winter ondegronds over leeft want eind mei kwam de eerste scheut al weer boven de grond uit .
Tip bij tv zaken verkopen ze dus tv,s en die zijn verpakt in een foliie dit goed te gebruiken is tegen kou en als je die dan bij de winkel op haald zijn ze nog blij ook dat ze dat je mee kunnen geven Prima spul en duurzaam . en!!! kost niks
Oja het over houden van de stam kan je belonen in de zomer met een tros vruchten die dus wel niet te eten zijn .

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 2 november 2009 - 00:37
OoOfilipOoO

OoOfilipOoO

hey,

weet er toevallig iemand waar ik zaden kan verkrijgen van deze plant ??
ik vind dit soort planten echt prachtig maar ik heb er nog nooit een kunnen bemachtigen.

liefst ergens in de buurt van beveren of sint niklaas

groetjes filip
dinsdag 3 november 2009 - 14:32
P e t e r

P e t e r

Hoi,

Zaden van de musa basjo kan je niet verkrijgen, wel wortelstekken. Ik zou eens informeren bij Benny van Broeck in St Niklaas

http://www.hanuman1.be/exoten2.htm
http://www.deredactie.be/permalink/1.569450

Groetjes,
Peter
dinsdag 3 november 2009 - 20:52
leach

Leach

wel kan je zaadjes van de sikimensis bemachtigen
ik had er ergens besteld, weet alleen niet meer waar
en deze is nu al een half metertje groot, ga hem volgend jaar buiten planten
maandag 30 november 2009 - 14:05
joopsmit

Joopsmit

kijk hier maar eens
maar pas op ze hebben zoveel moois dat je al snel veel koopt .
Groet Joop


http://www.exotischezaden.nl/
maandag 30 november 2009 - 22:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).