Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
T'is inderdaad een gesleep maar absoluut de moeite in de zomer hé.
Bij mij staat de veranda ook vrij vol en de ramen van de living staan vol met bananen. Mijn nachtkastjes zijn bedekt met de ensete (ventricosum) maurelii, mijn lampje staat op een bijzet stoeltje. De voortuin is herschapen in een tentenkamp.
WAt een planten dat hoef ik hier niet te doen ,want dan worden ze boos ik heb alleen mijn meloenpeer binnen in de schuur en straks de zaailingen op de vensterbank.ze zien me aankomen.
maar petje af voor je danny dat je dat allemaal kwijt kan en straks als alles weer buiten staat in volle glorie dan weet je waarvoor je het gedaan hebt heel veel succes.
In de kelder waar ik nu 10u per nacht kunstlicht geef is het constant 13°, de planten groeien er momenteel veel te snel zodat ik er regelmatig wat moet toppen.
In de veranda komt het zelden onder de 10° maar die hebben dan weer daglicht.
In de serre hou ik alles vorstvrij, heb deze winter toch wat extra isolatie aangebracht. De jonge plantjes hebben nog wat bodemverwarming.
In de kap is het koudste -4 geweest en hebben sommige planten wat vorstschade, is ook geïsoleerd, moest het terug -10 worden ga ik er toch een extra vuurtje plaatsen.
Vannacht -9 kan er nog net lukken.
Foto's van een tuin zijn moeilijk te maken. Bezoek Dany zijn tuin eens tijdens de opentuin dagen, maar neem uw tijd als de gastheer uitleg geeft over zijn planten.
jean
Niks speciaal, gewoon tl-lampen, 10u 's nachts, als je te lang licht geeft gaan de planten knoppen vormen en de bedoeling is dat dit witte scheuten groen en wat sterker worden.
Brugmansia, fuchsia, abutilon, solanumsoorten, erytrina's, podranea's, plumbago, lantana, dregea, mandevilla, grewia enz...., kortom planten die verhoutte stammen hebben en die je kort kan terug snoeien.
Danny
Sinds deze week ben ik ook aan het bijlichten met een spec. groeilamp 400W.
dat doe ik in de winterberging waar het constant 6ºC is en overdag redelijk licht is via twee zijden die van glas zijn.
ik zou willen dat de aarde wat sneller opwarmde want ik vind de winter veel te lang duren.