menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa basjoo

Ga naar meest recente reactie

hond

Hond

halo ik heb een vraagje. mijn bananenplant musa basjoo is helemaal in gepakt
met een dikke laag stro met een heidemat erom heen.
ik controleerde of de stam nog hard was maar tot mijn verbazing
kon ik in de stam knijpen. ik vraag me af of het normaal is dat de stamt in de winter slinkt . groeit nog verder waar hij het vorig seizoen gestopt is.
of begint hij helemaal overnieuw .of is hij toch dood.

wat kan ik nu nog doen

met vrirendelijke groet kevin
zaterdag 30 januari 2010 - 16:30
deHaan

DeHaan

Zo te horen is hij bevroren, maar in het voorjaar wil hij vaak weer uit de grond uitlopen.
Op dit moment kan je niets meer doen.
zaterdag 30 januari 2010 - 18:59
jdcoster

Jdcoster

Vaak is de stengel (of stam?) slechts aan de buitekant bevroren en is er nog wel binnenin en zeker onderaan onbeschadigd weefsel dat in maart/april al vlug weer aan de groei gaat.
Hoe minder er van die stengel bevroren is, hoe groter uw plant in de zomer kan worden.
In het slechtste geval is alleen het groeipunt in de grond onbeschadigd en loopt die plant wel weer uit.
Mijn Musa Basjoo was verleden jaar enkel ingepakt in een tentje noppenfolie en kreeg temperaturen te verwerken van -9°C. Hij was helemaal afgevroren maar heeft het wel overleefd.
Dat was natuurlijk roekeloos van mij en dit jaar heb ik mijn 'tentje' gevuld met stro en aangeaard met kompost zoals Kurt voorschrijft.
Ik denk dat u met uw manier van inpakken zeker nog niet moet wanhopen.
Verleden jaar heb ik een glazen stolp over het groeipunt geplaatst. Dat creëerde een soort microklimaat waardoor hij al vroeg weer boven kwam.
[url=http://img96.imageshack.us/i/434yb.jpg/][afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 31 januari 2010 - 00:30
zourky

Zourky

Ik heb onze banaan planten afgesneden op één meter,noppen folie tweemaal er rond en daar over een compost bak van die ronde die men koopt bij de gemeenten,de stam is ook helemaal zwart en waterig,ze is wel dertien a veertien cm doorsnee,is het bevroren hoop ik op uitlopers,komt er niets meer,dan heb ik nog een kindje in de veranda om in de lente terug buiten te zetten,binnen een maand of drie weten we meer en jullie ook.
groetjes Richard
zondag 31 januari 2010 - 12:36
bisschop

Bisschop

Ik heb een bananenbomen binnen in de living
mijn grote is stuk maar heeft mij 3 of 4 nieuwe plantjes maar de andere die individueel geplant waren geven niets.
Geef ik ze wat water of juist niet
groeten
marleen
maandag 8 februari 2010 - 23:09
zourky

Zourky

Banaan heeft veel water nodig,hij moet nu niet onder water staan,maar mag niet droog,het is een plant als men er een blad van afsnijd kun je bij manier van spreken het uitwringen,wel dat water moet ergens van daan komen.
groetjes Richard
dinsdag 9 februari 2010 - 08:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).