menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia

kamiel2

Kamiel2

Beste vrienden,

Ik heb een strelitzia staan met 1 bloemstengel in deze staat er al van in november ongeveer en nog steeds heb ik geen bloem. Is dit normaal of moet ik iets doen (bv. bijmesten) om deze in bloei te krijgen.
even korte samenvatting:
plant is 5 jaar oud meegebracht van Tenerife ong 5 cm groot, de lengte is nu ong. 1.25 meter, de bloemstengel is 70 cm ongeveer, op dit moment zijn er ook 2 nieuwe bladeren aan het uitkomen, wel heb ik op sommige oude bladeren een bruine omranding die lelijk is maar staat wel droog, overwinterd heeft die in een kamer met licht en een temperatuur tussen 15 en 20 °C, soms een beetje water gegeven, nu onlangs een beetje gedroogde koemestkorrels in de oppervlakte gewerkt, zodat die dan langzaam kunnen smelten bij elke begieting (dit doe ik 1 maal per week)
ik heb nog een staan die dezelfde verzorging krijgt en er is geen bruin aan te bespeuren maar ook nog geen bloemstengel!
een beetje goede raad zou welkom zijn, misschien ben ik een beetje te ongeduldig, maar het zijn zulke mooie bloemen nietwaar!!
groetjes
Kamiel

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 5 mei 2010 - 11:08
kamiel2

Kamiel2

nog een foto!!!

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 5 mei 2010 - 11:09
Peppody

Peppody

ik vind het ook prachtige planten, ik moet zelf nog 2 jaar wachten op de bloei want mijn plantje is pas 2 jaar oud.

Wellicht heb je iets aan deze site, hier wordt geadviseerd vloeibare mest, grind onderin de pot tegen de 'natte voeten' en een niet te grote pot. En als ik jouw plant in de pot zie staan en dit vergelijk met de plant die mijn zus al jarenlang (met meerdere bloemen) heeft staan is uw pot vrij ruim maar misschien dat ik dit mis heb hoor. De plant van mijn zus lijkt altijd uit de pot te barsten zo klein, echter wel ieder jaar vol met bloemen, dus daar moest ik even aan denken toen ik dit onderaan op bijgaande site las. http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/strelitzia.html

Andere forummers kunnen vast zien wat er aan de plant scheelt en gerichte adviezen geven.

woensdag 5 mei 2010 - 12:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).