menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uit de zaaibak...

vincje

Vincje

hoi,

ik heb onlangs wat zaden in de zaaibak achtergelaten. het betroffen de strelitzia reginae, brahea armata en musa dwarf cavendish. een strelitzia is ontkiemt en steekt al een goede anderhalve centimeter boven de grond!

wanneer mag deze in zijn eigen potje? en welke potmaat is dan het beste?

ik mis vaak net die overgang op het internet, ik ben ook nog maar een beginner op het gebied van deze activiteiten, het is me onlangs al gelukt met een calamondino, erg leuk, maar ik raak er ook te enthousiast door!!
zondag 4 juli 2010 - 19:49
braze

Braze


Hoi Vincje .

het licht van plant tot plant anders , een Protea is amper te verplaatsen ,
door zijn kwetsbare wortelgestel ,een ander kan je al bij opkomst verplanten .
het beste moment vind ik meestal , als ze gaan verhouten ,dan zij de plantje,s
vaak het sterkst .
ik zelf gebruik vaak een lepel/vork ,om eruit te liften < lepel is het beste heeft
namelijk veel glade randen> , ik doe het vaak, op de manier zoals je een boom /heester/ plant etc uitgraaft , een opruime afstand zo diep als mogelijk de grond in, en dan omhoog duwen .
voor het ompotten zou ik een zo,n grootmogelijk pot nemen, dat geeft de plant de tijd om te herstellen, en een goed wortelgestel aan te maken , als hij uit de pot scheurt
of dreigt te scheuren, kan hij weer naar groterepot overgezet worden.

en wat je zegt klopt ,ik had er ook last van, < nu ook eigenlijk > maar dat is ,misschien ook juist de charme van deze hobby, juist omdat ze je niet alles vertellen , leer er zoveel meer van .
want als ze nu alles al vertelden ,aan ons zouden we het dan zo leuk vinden ? .

Gr

cuno alexander .
zondag 4 juli 2010 - 21:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).