onderaan de stam zit geen paddestoel, maar het begin van de stam, alleen is het wat kronkelend gegroeid vanaf de wortels
& de pot is net groot genoeg, want de wortels zijn ongeveer even breed uitgespreid als de pot is, iets kleiner zelfs nog. dus de pot is niet te groot en niet te klein.
ik zou misschien wel vruchten aan de plant willen, maar vind het al leuk genoeg als het op een gegeven moment een normaal boompje (met of zonder vrucht) is wat ik later in de tuin kan zetten.
en heb zelf niet zo heel veel zin om te gaan enten of stekken, want wil het vanuit de beginfase allemaal meemaken, des te leuker het is. en als ik dat wel zou gaan doen, op welke boom zou dat dan kunnen? want we hebben namelijk geen in de soort van een citrusboom in de tuin staan, dus dat wordt dan owk lastig..
vraagje: als je een mandarijnenboom zelf zaait uit een zaadje, kunnen ze toch vrucht gaan dragen na 5 tot 8 jaar ongeveer? dat heb ik een keer opgezocht.
hoezo dan 15-20 jaar? en als dat zolang gaat duren heb ik daar ook wel tijd voor, dan vermaak ik me wel