Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vandaag waren we in Nieuwkuijk naar de kuipplantententoonstelling. Het was echt prachtig. De tentoonstelling wordt gehouden op een heel mooi terrein en er is veel moois te zien en ook te koop. Het is echt een aanrader voor de liefhebber van kuipplanten! De tentoonstelling is nog tot en met zondag te bezoeken.
Ik vond het een heel geslaagde beurs! Er was ook een mooie aanbod van planten en ik heb zelf ook weer wat moois gekocht. Er waren zelfs bloeiende plumeria's te koop voor maar 12 euro!!!
Martje, heb jij nog iets moois gekocht.
Ik heb staan kwijlen bij een bonte pandorea jasminoides. Helemaal niet duur, maar ik had mijn auto bij en daarin kon ik deze grote plant niet kwijt. Ik had ook Ryan bij anders had het misschien nog wel gepast. haha.
Het was een prachtige tentoonstelling. Ik heb er heel erg van genoten. Zeker kocht ik er wat, een meer dan twee meter grote Mandevilla laxa, echt prachtig, een bijzondere Erythrina en een kleine Tweedia. De Plumeria's stonden er toen niet en de bonte Pandorea ook niet. Wat kocht jij?
Die plumeria's stonden in de kraam bij de erythrina's. Die heb ik overigens ook gekocht. De pandorea stond bij de mandevilla's. Misschien he je niet goed gekeken... Zaterdag stond de plant er ook nog.
Van mijn andere aanschaf moet ik even naar de naam zoeken. Ik ken de naam daarvan in ieder geval niet uit mijn hoofd.
Was inderdaad best een mooie show en degelijke planten, gelukkig hadden ze niet al te veel afgezien van de hagel en stormwind. Ben en Martje, Henk en Ton heb ik wel gezien maar Leeuwtje......
Drie keer rond geweest met mijn plantjes en toen maar aan de sanitaire helpster bezorgd...
Heb er ook een nieuwe dalemchampia op de kop getikt, de mijne heeft het na 15jaar begeven.
Sorry voor mijn wat late reaktie maar zijn van de show rechtdoor gereden om aan de kust enkele daagjes uit te rusten.
Goede vakantie gehad Danny?? Heb jij een dalemchampia gevonden daar! Ik ben jaloers. Die heb ik dus niet gezien. Grrrr. En ik had nog wel zo goed rond gekeken. haha. Ach ja, kan niet alles hebben hè? Ik wacht wel heel geduldig op een stek van jou in de hoop dat het dan beter lukt. Of misschien als ik er ergens anders eerder één zie....
Sorry Danny, wij hadden het echt te druk met de kersen. Maar nu zijn we er klaar mee. Vandaag was de laatste dag en nu zijn ze allemaal op. Ik heb nog één kistje meegenomen om er jam van te maken.
Gelukkig maar dat jij ze niet had gezien anders had ik er geen meer. Het was maar een stekje van een halve meter zonder naam en stond bij Jos op tafel.
En onze vakantie was heel goed, maar eigenlijk tekort. Moest toch op tijd terug zijn om alles nog netjes te krijgen voor het weekend, voor de laatste keer onze show.
Danny, de laatste keer dit jaar of voor altijd de laatste keer. Of heb je volgend jaar gewoon weer open tuin?
Jos heeft vaak een hoop juweeltjes hè. Hij had ook die bloeiende plumeria's staan voor 12 euro. Vond ik absoluut niet duur.