menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplanten van palm

maryline

Maryline

wij hebben twee prachtige palmen maar ik lees overal dat er 3 meter plant afstand tussen beide moet , nu bij ons is dat niet de kleinste sta al 3 jaar en de grootste 2 jaar , de kleinste zouden we graag verplaatsen maar zou ze graag niet verliezen , nu mijn vraag kan het kwaad verplanten en wanneer is beste moment of zou het toch geen kwaad kunnen dat ze zo dicht bij elkaar staan want dan verplant ik ze niet grtj maryline de foto is van begin juli dit jaar kon geen mooier plaatsen mijn dochter heef de kodak mee op reis[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 5 augustus 2010 - 08:13
braze

Braze

Hoi Maryline .

zover ik de foto, goed kan over zien ,is er geen enkele rede om deze,
bomen te verplanten .
bovendien kun je de, ruimte tussen de bomen instandhouden, door er
tijdig , blad af te halen .
en meestal regellen, planten het vaak zelf wel ,en passen ze hun groei ,
op elkaar in .
en de drie meterplant afstand, is een advies geen verplichting .
net als een, bomen rijtje in het gras vb.
tussen grote bomen , hoort de plant afstand 10 mtr te zijn ,ga het maar
eens opmeten ,met een meetlind , dan zal je zien , dat het in praktijk
ook niet altijd lukt , < stenen /buizen wortels oude bomen, veel te stugge
grond zee/rievier klei te slappe bodem etc >
dus niet over in zitten , gewoon lekker genieten van jouw Trachycarpus

Gr

cuno alexander .
donderdag 5 augustus 2010 - 22:58
maryline

Maryline

alle bedank denk dat ik ze dan ga laten staan, want k'ging al een deel van mijn tussen wegeling moeten weg doen en zoals ze nu staan als ik in mijn veranda zit zie ik nog mijn vijver en heb mooi overzicht over alles , bedank maryline
zaterdag 7 augustus 2010 - 14:21
vincje

Vincje

onlangs terug gekomen uit de ardeche (fr), en daar staat het vol met palmen. ook regelmatig zonder 3 meter er tussen en dat leek ze weinig te deren. in vallon zag ik er zelfs een staan die nog geen meter van een huis af stond. deze had inmiddels al een aardige lengte behaald en leek het er nog prima naar zijn zin te hebben!

maandag 9 augustus 2010 - 10:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).