menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ID kamerplantjesbromelia stekje

Ga naar meest recente reactie

Evis

Evis

Weet iemand hoe deze plant links heet en hoe ik hem het beste kan verzorgen?
Nu heet hij nog 'de Dinosaurus-plant'. Ook naar het plantje ernaast ben ik benieuwd, is vaak te koop in tuincentra bij de kleine plantjes:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik heb mijn uitgebloeide bromelia gestekt. Het lukte me niet om er wortels aan te houden, maar heb hem toch geplant. Hoe kan ik deze nu het beste verzorgen?
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 5 augustus 2010 - 18:30
printemps

Printemps

Harteliik welkom

De bovenste foto is een Cycas,welke soort weet ik niet

mvg
donderdag 5 augustus 2010 - 18:42
Pieter

Pieter

Hoi,
Die dinosaurusplant is Cycas revoluta, dat bladplantje ernaast is Fittonia. Cycas tijdens de zomer op het terras in de volle zon, de eerste dagen wat schaduwen om verbranding tegen te gaan. Die andere is een echt kamerplantje.
donderdag 5 augustus 2010 - 18:56
Evis

Evis

Ik heb geen terras maar zon kan de Cycas wel krijgen. Bedankt voor de reacties.

Zou mijn bromelia nog wortels krijgen? Hoeveel licht kan ik deze het beste geven?
donderdag 5 augustus 2010 - 21:11
leeuwtje

Leeuwtje

Ja hoor, die krijgt nog wortels. Ik doe het zo zelf al jaren. En ze bloeien ook weer. Maar om ze in bloei te krijgen is moeilijker. Je moet ze daarvoor in de buurt van een fruitmand zetten. Ze hebben iets van die gassen nodig om in bloei te komen. Dit is mij verteld door een bromeliakweker. Liegt hij het, lieg ik het. Maar sinds ik mijn stekken bij mijn citrusplanten in de buurt zet krijg ik inderdaad bloemen.
donderdag 5 augustus 2010 - 23:30
Evis

Evis

Ja dat las ik ook op andere sites. Het schijnt vooral te helpen een rijpende appel op de plant te zetten en het geheel in plastic te verpakken om de gassen vast te houden.

Deze zelfde methode werkt ook om minder goed rijpend fruit sneller te laten rijpen.
donderdag 5 augustus 2010 - 23:33
Evis

Evis

Oké dan wacht ik nog even tot hij ongeveer zo groot is als zijn 'moeder'.

De Cycas schijnt het beter te doen met plantenvoeding. Ik heb hem net in normale potgrond gezet, moet ik dan meteen beginnen met voeding? Op internet las ik óf een sterk verdunde vloeibare meststof, of een traag afgevende vaste meststof. Wat raden jullie aan?
vrijdag 6 augustus 2010 - 09:53
joopsmit

Joopsmit

zei scheuten van de bromelia opart op potten liefst in orgiedeen grond .
Als hij een goede groote heeft bereikt dan stukjes appel op de grond er om heen leggen en laten liggen . Stukjes van een rotte appel is nog beter .
Dan komt hij in bloei .
In jungle gaat dat zo . moeson tijd Regen- rot blad en fruit geeft gas
daar door gaat hij weer bloeien .. Deze plant geeft dan als de droge tijd aan breekt niuwe scheutjes en alles gaat dan weer van voor of aan .
Tip
Kijk eens naar het land en de omstandiheden waar zo,n plant groeit hoevaar en wel sesoen het regen en wanneer zomer is . dat kun je veel van op steken voor je planten .
dinsdag 24 augustus 2010 - 00:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).