menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bijzonder tropisch plaatje

Ga naar meest recente reactie

corrine

Corrine

Onze tropische tuin is pas sinds deze zomer in ontwikkeling dus er moet nog wel het 1 en ander aan gebeuren, maar hoe tropischer wil je het hebben als er niet alleen prachtige gekleurde vogels zoals vlaamse gaaien, roodborstjes en koolmeesjes regelmatig langs komen, maar ook halsbandparkieten. Ze hebben de pinda's ontdekt en gisteren hebben maar liefst 8 van deze tropische vogels onze tuin bezocht, in 1 woord WAANZINNIG!

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 1 november 2010 - 10:36
corrine
maandag 1 november 2010 - 10:38
corrine

Corrine

Nou inderdaad, en gisteren en vandaag waren ze er weer, ze kunnen prima met de vlaamse gaaien door de deur (ook fan van onze pindanetjes) en vandaag was het helemaal druk in de tuin met spreeuwen, merels, tortelduiven, halsbandparkieten, roodborstje, goudvinken, vlaamse gaaien, eksters en koolmezen, gezellige boel!
maandag 1 november 2010 - 13:44
corrine

Corrine

Ja inderdaad je hoort ze van verre al aankomen en dan zitten ze in de boom pinda's te eten en lekker te mummelen, zo leuk!
dinsdag 2 november 2010 - 10:37
rialle

Rialle

Dat is zeker een tropisch plaatje Corrine! Erg leuk hoor die halsbandparkieten. Ik wist niet dat ze al zo ver naar het noorden doorgedrongen waren. Ik zag ze in 2008 aan de Spaanse zuidkust en dacht al dat dat speciaal was! Maar helemaal tot hier in ons koude kikkerlandje, dat vind ik wel héél speciaal!
Ik woon in Zuid Limburg maar hier heb ik ze mog nooit gezien. Ze zijn zeker overgevlogen.....

Groetjes Rialle
dinsdag 2 november 2010 - 14:44
corrine

Corrine

Ik kom uit Dordrecht en daar had ik ze ook vlak bij huis, 2 groene en 1 blauwe, in Den Haag is het een ware plaag, maar ook Amsterdam en Utrecht zitten hele kolonies, in Brussel schijnt het helemaal idioot te zijn met een dikke 10.000 van deze vogels.
woensdag 3 november 2010 - 10:01
lisa

Lisa

corrine..dit is wel heel leuk..zo mooie vogels..ik was er wel blij met een paar van de leuke vogels..maar een invasie hoef ik natuurlijk ook niet..anders gaan de anderen vogel op de vlucht..denk ik maar..

Lieve groetjes
Lisa
woensdag 3 november 2010 - 12:19
corrine

Corrine

Het gaat goed met de andere vogels hoor, die komen ook nog trouw in de tuin, de parkieten gooien de pinda's naar beneden en de vlaamse gaaien en eksters maken daar weer mooi gebruik van door ze op te pikken.
woensdag 3 november 2010 - 12:24
lisa

Lisa

Oh,, corrine dit is goed om te horen..ik woon niet al te veer van jou vandaan..

Lieve groetjes
Lisa
woensdag 3 november 2010 - 13:04
Paronoto

Paronoto

Een echte PEST dat is het, het zit hier VERGEVEN van die "groenen" en dat gaat ten koste van vele andere vogels want 't zijn echte vreetzakken die niks ontzien.
woensdag 3 november 2010 - 15:35
lisa

Lisa

vreten ze zo veel??doch niet alles zodat voor de anderen niets overblijft??
woensdag 3 november 2010 - 18:18
Paronoto

Paronoto

die niks ontzien
Door hun agressief gedrag verjagen ze de kleinere vogels! dat terwijl de halsbandparkiet terrein wint, de inheemse boomklever het gelag betaalt, omdat de indringer zijn nestholtes inpikt

In 1974 werd in het Brusselse Melipark een 50-tal parkieten losgelaten door Guy Florizoone, de toenmalige directeur van de Brusselse Meli. De vogels verspreidden zich snel over Brussel, en het eerste broedgeval buiten het Melipark dateert uit 1975. In 1984 telde men 250 vogels, in 1988 waren het er al 500 en recent (2005) wordt de populatie op 7000 (data AVES, België) vogels geschat.....
woensdag 3 november 2010 - 20:04
lisa

Lisa

Oh..dann mogen ze wel wegblijven'.
woensdag 3 november 2010 - 20:17
corrine

Corrine

Hier gaat het nog goed, maar ik zag van de week ook 1 die al knoppen uit de bomen aan het eten was, oeps, maar goed zoveel zijn er nu niet. Ze blijven leuk, maar in grote getallen zijn veel vogels een overlast. Ik heb nog wel boomkruipers en andere kleine vogels, maar ik heb ook ooit gelezen dat het een ware plaag kan zijn. Blijft een mooi plaatje
woensdag 3 november 2010 - 23:05
cetinel

Cetinel

tja,de mens moet zich altijd moeien met de natuur hé,in plaats van te redeneren: er zeal wel een reden zijn dat ze hier van nature niet voorkomen,gaan ze maar zelf wat loslaten.
ik vind het prachtige beestjes daar niet van,maar leren uit onze fouten doen we blijkbaar ook niet....
donderdag 4 november 2010 - 11:14
corrine

Corrine

Het is een beetje jammer dat de mens hier inderdaad de schuldige is en wat nu verder te doen? Nesten leeghalen kan niet aangezien ze op 15 meter hoogte broeden, kortom niemand die het weet. Daarom blijf ik maar gewoon genieten van deze en andere vogels, genoeg voor voor allemaal om de winter door te komen en ik zal de parkieten zo af en toe weg jagen als het nodig is, tot nu toe gaat het hier goed, elders tja.........
donderdag 4 november 2010 - 17:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).