menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Reuzebamboe

Ga naar meest recente reactie

corrine

Corrine

Is hier iemand die ook reuzebamboe in zijn tuin heeft? Ik heb de phyllostachys vivax huanwenzhu inversa in de tuin staan, nu nog klein, maar uiteindelijk wordt hij 8 meter hoog met halmen van maar liefst 6 tot 8 cm doorsnede.

Ik heb dus de gele halmen met groene streep

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 3 maart 2011 - 11:51
corrine

Corrine

Hij heeft een dikke 10m² tot zijn beschikking, wat is afgebakend onder de grond met dik worteldoek.
Ik zou graag foto's willen zien van tuinen waar hij in volle glorie staat.

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 3 maart 2011 - 11:53
Amourath

Amourath

Ok hoop dat je rhizoombegrenzer bedoelt en géén worteldoek, want daar groeit hij zo doorheen en dan begint de miserie...
donderdag 3 maart 2011 - 14:35
corrine

Corrine

het is meer een vijverfolie achtig iets, ik heb geen idee wat de precieze benaming is, het laat wel water door, maar is echt heel stevig, dus daar komt ie als het goed is niet doorheen.

Ik zie je foto, en ik ben van de week razend enthousiast geworden over vleesetende planten buiten, heb jij ze?
donderdag 3 maart 2011 - 15:10
Amourath

Amourath

Ik hoop dat je gelijk hebt, want bamboe is onwaarschijnlijk sterk! Een collega van me had zo'n pol geplant in een rechtopstaand stuk rioolbuis, met de idee dat 10 cm beton de plant wel zou binnen de perken houden. Mooi niet dus, een jaar later is de buis gewoon opengebarsten en zat de bamboe overal in de tuin...

Ik heb carnivoren maar die blijven niet buiten in de winter nee.
vrijdag 4 maart 2011 - 13:58
corrine

Corrine

De bamboe die we hebben is wel een woekeraar met niet al te heftig, daarbij moet je hem goed in toom houden door ook regelmatig te snoeien, dan woekert hij vanzelf ook minder. Maar we houden het zeker in de gaten hoor, daarbij hebben we ruimte genoeg, dus moet wel goed komen, ik heb er alle vertrouwen in!
vrijdag 4 maart 2011 - 15:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).