Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De onderstaande foto's tonen mijn eerste creatie met tillandsia's en vriesea's waar ik 3 uur aan gewerkt heb.
Deze zijn bevestigd op een stuk kienhout wat vroeger heeft gediend voor het aquarium.
Ben als volgd tewerk gegaan.Heb het stuk kienhout bevestigd aan een stok en deze in een emmer geplaatst die ik gevuld heb met bosgrond vermengt met dennennaalden,daar heb ik 2x de vriesea lia red in geplant
daarover heen heb ik curly mos gelegd om de potgrond te verdoezelen.
Voor het kienhout te bewerken heb ik de volgende tillandsia's gebruikt.
T.ionantha - T.tunifolia - T.jucunda - T.flabellata - T.cyanea - T.capitata red - T.caput medusea - T.funckiana en T.usneoides.
Hierbij betuig ik mijn dank aan mjohanna voor het antwoord dat zij op mijn vraag van epifyten had gegeven.
Grtjes Bromelia.
Foto 1
Bedankt Lieke eerlijk gezegt ben ik er ook wel een beetje trots op omdat het mijn allereerste keer was dat ik zoiets maakte.
Grtjes Bromelia
Deze heb ik vandaag gemaakt.
Bedankt Roeli het is een namaak ara die ik nog had liggen van een kunststof bloemstuk dat ik eens had gekregen.
De tillandsia's die ik hiervoor gebruikt heb zijn:T.carlsoniae - T.funckiana - T.caput medusa - T.prunosa - T.stricta -T.capitata red en de Vriesea espinosa die zonder potgrond is geteeld.
Om het hout wat te camoufleren heb ik geweekt curly mos gebruikt.
De echte ara zit nu in zijn kooi die mag overdag los.
Mvg C.P