menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ficus nog te redden

Tarragon

Tarragon

Een ficus die ik iets meer dan een jaar geadopteerd heb, lijkt de geest te geven.
Hij werd samen met nog 4 andere planten in huis gehaald. Twee daarvan waren ook ficussen, maar van een andere soort. Ze zitten allemaal in hydrocultuur-potten.

Geen idee wat ik met die éne verkeerd doe, maar hij is in de loop van dat jaar al zijn bladeren kwijt gespeeld. Hij heeft nu nog zo 1 of 2 takken met daar wat bladeren aan, maar ook die lijkt hij niet lang te houden. Ik weet dat ficussen gevoelig zijn aan (klimaat)veranderingen.

Ik had gelezen dat het kan helpen om de takken bij te snijden. Dat heb ik tenslotte dan ook geprobeerd. Ik las dat men dan normaal gezien kan verwachten dat er dan wat latex vrijkomt. Maar latex is er niet te zien. De takken lijken tot in de kern uitgedroogd te zijn. De bladeren zijn trouwens ook telkens uitgedroogd als ze vallen.

Ik overweeg nu om de top er helemaal af te snijden; dat wil zeggen af te zagen, want de stam is te dik om gewoon met de kniptang te doen. Hij is ongeveer 1,5 meter hoog (toen zijn kruin nog vol was, stak hij 2 meter in de hoogte).

Of is er toch iets beters dat ik kan doen?

Alvast bedankt!
maandag 22 oktober 2012 - 13:25
zuurtje

Zuurtje

sorry dood is dood, als er echt in de gehele plant geen latex meer te zien is, spijtig.
maandag 22 oktober 2012 - 18:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).