menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe heten deze Spaanse palmen

Ga naar meest recente reactie

RD92

RD92

Hallo tuinadvies leden, ik vond deze palmen op het internet te koop , en ik zou graag infomatie erover willen weten , en wat voor palmen het zijn

is 't het kopen waard?


RD92

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 28 april 2013 - 11:19
Rowie

Rowie

Vermoedelijk zijn het zaailingen van de Trachycarpus fortunei, ook in ons klimaat een redelijk winterharde palm, wel blad afdekken met een hoes gedurende vorst. Het duurt wel een aantal jaren alvorens deze zaailingen een beetje een flinke palm opleveren. Als de prijs laag ligt zou je de koop kunnen overwegen, oudere exemplaren zijn echter in veel tuincentra ook voor een redelijke prijs te koop.
zondag 28 april 2013 - 14:12
RD92

RD92

Bedankt voor de informatie Rowie, ze zijn 3 euro per stuk, zijn het snelle groeiers?
ik ben ongeduldig maar ik weet dat het lang duurt voordat het pas een echte palm word :P


16:10

Moet ik ze in een grote pot doen omdat die nog klein is kan hij binnen overwinteren , of nu al in de volle grond?
zondag 28 april 2013 - 15:32
Rowie

Rowie

Nee, het zijn geen snelle groeiers vandaar dat exemplaren met een flinke stam prijzig zijn. Bij tuincentra zag ik deze palm met een stam van 10-15cm voor bedragen tussen
donderdag 2 mei 2013 - 10:05
Rowie
donderdag 2 mei 2013 - 10:05
P e t e r

P e t e r

Ik denk eerder dat het een chamaerops humilis is.
zaterdag 4 mei 2013 - 23:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).