menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agapanthus in pot

Sandy

Sandy

hallo allemaal,

Vorig jaar stond onze agapanthus in volle grond, maar door het aanleggen van de tuin is hij naar een rustig schaduwrijk plaatsje verhuist. Natuurlijk niet ideaal voor deze plant...
Nu willen we hem in een pot zetten, maar vroeger kwamen er dan geen bloemen aan. Moeten we hiervoor speciale grond gebruiken of een extra grote pot of ... een of ander trukje ???

groetjes
Sandy
zondag 11 maart 2007 - 09:10
Fons

Fons

Goede universele potgrond voldoet ,ge kunt ook potgrond vermengd met klei nemen,verrijk de potgrond eventueel door wat gedroogde koemest toe te voegen, de pot moet voldoende ruim zijn om de ganse kluit royaal in te plaatsen,probeer zo wijnig mogelijk wortels te beschadigen bij het uit in inplanten,een agapanthus staat graag in de zon.
zondag 11 maart 2007 - 11:47
Sandy

Sandy

dank u wel Fons, we zullen de raad goed opvolgen en laten later even weten of het gelukt is.

Groetjes
Sandra
dinsdag 13 maart 2007 - 20:39
anthomaka

Anthomaka

Men zegt voor Agapanthus:hoe koeler de overwintering,hoe meer bloemen.
Dit blijkt inderdaad zo te zijn(eigen test).
Men zegt ook:hoe strakker in de pot,hoe beter.Dit blijkt niet te kloppen,mijn planten doen het veel beter bij tijdige verpotting.Een extra bewijs is dat ze het in de volle grond prima doen en daar zitten ze zeker niet'strak'.
Zoals Fons reeds zei,het wortelgestel is kwetsbaar.
donderdag 15 maart 2007 - 08:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).