Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
in september heb ik 6 stekjes van oleanders meegebracht uit Kroatië. Alle 6 schoten wortel in water. Alle 6 werden zorgvuldig in stekgrond opgepot. 3 overleefden dit. De overige 3 werden na meer dan 1 maand in een grotere pot en in gewone potgrond verpot. Alledrie kregen al mooie nieuwe blaadjes. Tot plots 2 van de 3 plantjes van de ene dag op de andere hun blaadjes laten hangen en 'sterven'. Wat doe ik verkeerd ???? Wat kan ik doen om mijn laatste plantje alsnog over te houden ?
dit is iets van eigen ervaring...
Stekken van oleander doe je meestal in juni, ten laatste juli.
De stekjes wortelen heel gemakkelijk in water. Daarna kunnen ze worden opgepot.
Het is echter niet raadzaam om voortdurend te verpotten. Het is beter te wachten tot april!
Ik zou het overlevende plantje grotendeels gerust laten. Wat je eventueel wel kunt doen als het ongeveer 20cm groot is, is daarvan een stekje nemen. Laten bewortelen in water, zeker niet te koud water ! Als je die dan oppot zorg dan direct voor een potje van een maat of 2 groter, dan hoef je die ook niet direct te verpotten als je denkt dat het kweekpotje te klein is.
Hopelijk doet hij het dan goed.
Veel succes