menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

PROBLEEM MET STEKKEN OLEANDER

veradebock

Veradebock

Beste tuinvrienden,

in september heb ik 6 stekjes van oleanders meegebracht uit Kroatië. Alle 6 schoten wortel in water. Alle 6 werden zorgvuldig in stekgrond opgepot. 3 overleefden dit. De overige 3 werden na meer dan 1 maand in een grotere pot en in gewone potgrond verpot. Alledrie kregen al mooie nieuwe blaadjes. Tot plots 2 van de 3 plantjes van de ene dag op de andere hun blaadjes laten hangen en 'sterven'. Wat doe ik verkeerd ???? Wat kan ik doen om mijn laatste plantje alsnog over te houden ?

Groetjes,

Vera
vrijdag 10 januari 2014 - 09:19
NinaB

NinaB

hey,

dit is iets van eigen ervaring...
Stekken van oleander doe je meestal in juni, ten laatste juli.
De stekjes wortelen heel gemakkelijk in water. Daarna kunnen ze worden opgepot.
Het is echter niet raadzaam om voortdurend te verpotten. Het is beter te wachten tot april!
Ik zou het overlevende plantje grotendeels gerust laten. Wat je eventueel wel kunt doen als het ongeveer 20cm groot is, is daarvan een stekje nemen. Laten bewortelen in water, zeker niet te koud water ! Als je die dan oppot zorg dan direct voor een potje van een maat of 2 groter, dan hoef je die ook niet direct te verpotten als je denkt dat het kweekpotje te klein is.
Hopelijk doet hij het dan goed.
Veel succes
zaterdag 11 januari 2014 - 12:20
veradebock

Veradebock

Bedankt voor de tip, NinaB !

Groetjes, Vera
zaterdag 11 januari 2014 - 17:43
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).