De toepassing van kompost en zijn afgeleiden zijn waarschijnlijk nog veel te stikstof-rijk voor succulenten. Ik kweek zelf succulenten en ik gebruik kompost maar in zulke lage concentraties in het grondmengsel dat het nauwelijks het vermelden waard is. Kompost is duidelijk een meerwaarde voor "bladplanten" maar niet voor succulenten die een totaal ander metabolisme hebben.
Ben nog even gaan verder zoeken naar dit "Kelten zout" LOL! Eigenlijk gaat het om "Sel de Guérande" waar ze het in de keuken zeer gegeerde "fleur de sel" afleveren.
De samenstelling van dit zout zowel als van de "fleur" zijn verregaand onderzocht man man, wat hekserij men daar al van maakt!
Het is zogezegd rijk aan oligoelementen en arm in natrium! hallo puur beunhazerij! De oligoelementen tot daar aan toe maar het bevat net zoals alle ander zout 94-97% natrium chloride punt aan de lijn!
Het bevat zo goed als geen nuttige ingredienten voor planten en in termen van NPK(+Mg) samentselling komt men uit op ong iets als 0-0-(0,2/0,7)-(0,4/0,8).
Ik zag dat men aangeeft dat een oplossing van 2-3 GRAM PER LITER een goed gietwater is voor planten! HALLOOO! De snelle stille dood door uitzouting?
Ik las ook dat het exact dezelfde samenstelling heeft als het bloed en derhalve dus heel gezond is om te eten! LOVL! jaja dat zal wel, toch als men een instant hartstilstand wil riskeren.
We leven met de informatiesnelweg aan de tippen van onze vingers via het internet, spijtig dat voor de meesten de oprit zo moeilijk te vinden is!