menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Banaan planten

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een banaan plant, met groene bladeren en een rode nerf
Weet iemand waar ik deze kan kopen
Ik woon rond Herentals Belgie

Mvg

Loucka

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 8 mei 2015 - 02:54
krissie

Krissie

kijk eens bij plantencentrum Exotica in Herenthout
vrijdag 8 mei 2015 - 08:43
loucka

Loucka

Beste
Bij Exotica ben ik reeds geweest,en ook bij canna banana in Putte, Naar het schijnt zou deze bananen moeilijk te vinden zijn.
zaterdag 9 mei 2015 - 00:27
RdB

RdB

Zoek eens op Ensete ventricosum, (dat lijkt het mij tenminste), zoekt wat makkelijker dan een banaan met rode nerven. 123zaden heeft zaad hiervan, Palmaverde volgroeide planten. De rode vorm 'Maurelii' is commercieel interessanter en wordt vaker aangeboden.

Ruud
zondag 10 mei 2015 - 19:10
loucka

Loucka

Beste

Ik heb hier bij mij in de tuin al twee prachtige exemplaren staan van de Maurelli
de rode banaan. Maar de Ensete ventricosum vind je hier nergens.Nu heb ik een adres gevonden in Nederland die er ook heeft staan (www.brabantpalm.nl)
Dus ik ga proberen om hij mij eentje kan opsturen.Met zaden heb ik al geprobeerd.De zaden steken al 3 jaar in potaarde,maar nog steeds zie ik geen kiem.Dus dat is verloren werk.Ik laat u iets weten wat de Nederlander gaat doen
zondag 10 mei 2015 - 21:33
loucka

Loucka

In Nederland zijn ze dus ook niet te vinden de Ensete ventricosum Toch straf,dat ze die niet verkopen.Ze stellen mij wel voor om ze via zaden op te kweken.Maar daar heb ik het geduld niet voor.
donderdag 14 mei 2015 - 02:22
loucka

Loucka

De banaan soort is dus Ensete ventricosum Abyssinian net gevonden op internet

Loucka
donderdag 14 mei 2015 - 02:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).