Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit zijn allemaal kleine bloemetjes.
Bij de trachy soort bloeit het mannetje eerst en daarna het vrouwtje.
Dus als deze nu al in bloei staat zoals bij mij heb je grote kans op een mannetje.
Mijn tracy bloemt nu al voor de 3 de keer... [afbeelding verwijderd niet-https]
bedankt jippen voor de uitleg als ik het goed voor heb is dit dus een trachycarpus fortunei
vorig jaar heeft hij ook voor het eerst gebloeid dan dit was rond september denk ik daar van zijn ook de foto's nu is hij al 14 dagen aan het bloeien (er komen toch opnieuw van die omhulsels uit ) nog een vraagje hoe groot zou zo een palm worden ? hier nog enkele foto,s van vandaag
mooie foto. Meestal laat ik het niet zo ver komen dat deze bloem(zaden)uitkomen omdat deze redelijk wat kracht wegneemt voor de groei van de fortunei of eender welke palm. Ik heb er tevens een experiment mee gedaan met 2 palmen van de zelfde grootte en zelfde ouderdom, ene waar ik de zaden liet staan en de andere waar ik deze gelijk verwijderde. de één waar ik ze liet bloeien is nu ongeveer een 3 meter en de andere is ontzettend gegroeit, om en bij de 5 meter. Ik zal niet zeggen dat het alleen hier aan ligt(er spelen nog meer factoren een rol) maar dat is toch één van de reden dat een palm een snellere groei heeft wanneer de zaden verwijdert worden. Trouwens, als het niet te doen is om de groei van een palm, kun je beter de zaden laten zitten, want dat is één van de schoonheden van de fortunei.