menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aloe vera

Ga naar meest recente reactie

phili

Phili

Hoi ik wil even wat kwijt over m'n aloe vera, vorig jaar gekocht als klein plantje van de zomer buiten in een grote bak geplant en daar is hij gigantisch gegroeid.
helaar te vroeg buiten naar buiten in het voorjaar en na een nachtvorstje werdt hij helemaal bruin, niet gek natuurlijk, de plant bestaat voornamelijk uit vocht.
Maar echt waar de plant geneest gewoon zichzelf je ziet hem weer helemaal groen worden na het warme en nu nat weer wonderlijk he.
Deze plant is eigenlijk mijn huisappotheek ik gebruik hem veelvuldig bij allerlei kwaaltjes en hij bewijst ieder keer weer zijn geneeskrachtige eigenschappen, echt een aanrader voor iedereen.
Moest dit gewoon even kwijt, ik had het nog nooit gezien een rotte plant die geneest.
groetjes catootje
zaterdag 12 mei 2007 - 03:33
Fons

Fons

De wonderen zijn de wereld nog niet uit schijnbaar,de mijne ziet er maar triestig uit, waarschijnlijk te vochtig gestaan tijdens de overwintering.
zaterdag 12 mei 2007 - 03:50
Botanist

Botanist

Catootje, voor de zekerheid zou ik toch een foto van je plant willen zien. Kan dat ?
zondag 13 mei 2007 - 08:21
Tarzan

Tekst aangepast

Tarzan

Hallo,

Bij mij juist hetzelfde.Een aloe vera met een diameter van circa 80 cm .Er zaten nog een stuk of 10 zijscheuten aan..Ik heb alle scheuten verpot.Enkele dagen later waren alle planten ,ook de grote,helemaal bruin.Maar nu beginnen de kruinen weer flink groen te zien.En ik heb de grote nu gewoon in de vaste grond gezet.

Daaaaag !
zondag 13 mei 2007 - 16:09
banaantje

Banaantje

hejkes

mag ik is vragen waar die plant allemaal goed voor is kheb ook zoéén en heeft heel de winter buitengestaan omdat hij zo groot is dat ik hem niet meer binnenkrijg, kwas bang dat hij ging bevriezen maar niks is minder waar kheb nu wel en tochtvrij erf en goed ingesloten maar toch was ik er bang voor.

groetjes banaantje.
maandag 14 mei 2007 - 02:12
phili

Phili

hoi,

De foto komt er aan hoor, ik ben daar niet zo goed in moet effe advies aan mijn man vragen, groene vingers en comp. werkt bij mij niet zo goed samen.
Banaantje, ik snij een stuk van een blad af en snij dit dan helemaal open, je ziet dan een glibberig vulsel dit gebruik ik voor:
exzeem plekken
wondjes
brandwondjes[door strijkijzer b.v.]
verbranding door te veel zon
schrale handen
Je smeert het binnenste van het blad er gewoon op en je staat versteld hoe zacht je huid wordt en hoe snel iets geneest.
In amerika zijn hele kwekerijen van de aloe, heb daar een documantaire van gezien en die man eet het binnenste gewoon op.
Je kunt ook al massages laten doen met een blad.
De aloe haalt giftige stoffen uit je lichaam, in sommige landen heeft iedereen zo'n plant puur als huisappotheek, en hij blijft groeien en kan zeer oud worden.

Alleen moet hij in de winter echt binnen en dan mag hij geen water maar een vorstvrije schuur voldoet dan wel.
Dus voor ong. 5 euro bespaar je heel veel geld aan cosmetica en afther sun milk
groetjes catootje
maandag 14 mei 2007 - 04:51
Pieter

Pieter

Moest dit gewoon even kwijt, ik had het nog nooit gezien een rotte plant die geneest.

Wel dit is evenwel ietswat overdreven hoor, een rotte plant die geneest... Het is een volstrekt normale reactie van een Aloe vera dat deze bruin wordt als hij koud of in de felle zon staat en zeker als het de combinatie van de twee is. Wat meer schaduw en water doen de plant gewoon weer groen worden.
maandag 14 mei 2007 - 22:27
phili

Phili

Hoi pieter,
okee weer een illusie armer gelukkig zijn er ook nog nuchtere tuinders onder ons.
Maar bedankt voor je reactie weer wat geleerd, maar ik dacht echt dat m'n plant rot was omdat hij heel zacht aan voelde gewoon of hij rot was snap je mijn dwaling.
groetjes catootje
dinsdag 15 mei 2007 - 02:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).