Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn bananenplant verloor deze winter bijna al zijn bladeren. Vandaag viel één van zijn laatste bladeren er af. Dit gebeurde vorige winters ook al, maar het was nog nooit zo erg als nu. Er blijft enkel nog stam over.
Op de stam zie ik enorm veel witte aanslag. Het lijkt een witte schimmel te zijn.
Het is geen wolluis, want ik vind nergens een wolluis.
Hebben jullie een idee wat dit is en of de plant nog te redden valt?
Te dicht bij de verwarming en te weinig licht zo te zien.
Zitten er gaten onder in de pot.
Zet hem in het voorjaar buiten lekker in de zon in de volle grond als het de Musha basjo is.
hmm ik heb onlangs ook hetzelfde gevonden op mijn musa, maar dit is al opgelost en hij heeft weel veel bladeren. Ik vrees dat jou plant al iets te ver heen is. Maar het kan dus wel spintmijt zijn dit is vrij logisch als de lucht droog is. Beste dat je dan kan doen is de hele plant afspuiten met water en desnoods met wat afwasmiddel erin. (niet teveel)
Dan in nieuwe aarde zetten en elke 3 dagen besproeien met water (vooral de onderkant van de bladeren (of blad in dit geval). Je kunt het nog proberen met hem, wie weet komt er nog een nieuw blad uit...