Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
Wat is er aan de hand met mijn oleanders? Dit is de eerste keer dat ze zo de winter uitkomen. Ze stonden ingepakt in vlies buiten tijdens de winter. Enkel bij de paar dagen echte koude heb ik ze even binnen gezet op een koele plaats. Een heeft verdorde bladeren, de bladeren van de andere zijn helemaal slap. Nochtans water gegeven. Ik heb ze net verpot in de hoop dat verse grond misschien kan helpen. Wanneer ik over de stengels kras, is de tak eronder nog groen. Dus ga ik er van uit dat ze nog leven. Wat kan dit zijn en hoe genees ik ze?
Ik dacht eerst misschien toch te koud gestaan, maar in de buurt staan er in volle grond en in potten buiten, zonder vlies.En die zijn wel de winter doorgekomen, weliswaar ook beetje gehavend.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ze zijn net zoals die andere waar je over spreekt ‘gehavend’ de winter uitgekomen.
Buiten ingepakt met een vlies is verre van ideaal.
Ik hield de mijne in de zomer buiten, in het late najaar nog zolang mogelijk in de serre, daarna nog even in de veranda, en in putteke winter vorstvrij in het geïsoleerde tuinhuis, in de lente andersom. Ging jaren prima, steeds in goede conditie en rijke bloei, maar ik werd het beu en heb hem opzettelijk laten doodvriezen.
Ik vond het vergeleken met andere kuipplanten die veel meer voldoening geven toch een zorgenkindje…