menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stelitzia hangt

Ceusters

Ceusters

Hoi iedereen,

Heb al 2 jaar een strelitzia (redelijk groot). Maar de bladeren hangen enorm en de stelen zijn ook wat slapper (niet extreem).

Ik merk niets abnormaal aan de plant. Geen beesten, geef voldoende water, voldoende zonlicht, staat in een plastieke pot met gaten, geef mest om de 3/4 weken (misschien wat te weinig?). Heb ergens in juli de plant verpot en wortels zagen er goed uit (bladeren hingen voor het verpotten al slap). Krijgt regelmatige nieuwe bladeren en de nieuwe bladeren staan wel mooi recht. Ik probeer de plant voor van zodra het mogelijk is buiten op het terras te zetten (dit jaar lang gewacht met het vele regenweer en nu vandaag wel al terug binnengezet).

Op ons terras kan er wel enorm veel wind zijn. Ik zie de bladeren soms echt heel hard heen en weer gaan. Heb een beetje het idee dat dit de reden zou kunnen zijn in combinatie met het verpotten en dat de wortels zich nog niet goed hebben kunnen hechten?

Ik zou de hangende bladeren heel graag willen snoeien omdat ze nu in de weg hangen maar twijfel of dit wel een goed idee is?

Nog even een bijkomende vraag; nu in de rustperiode mag ik de plant dan nog steeds naast een raam zetten. Is een raam zuid/west. Rustperiode is ook minder water en helemaal geen voeding meer?

Dankje voor de hulp!!

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 22 september 2024 - 22:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).