Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dat is nu reeds het 2e jaar op rij dat wij hier rare dingen constateren met de Agapanthussen
dezelfde soort, ooit zelfdertijd aangeplant en altijd dezelfde voeding en altijd zelfde hoeveelheid water en altijd zelfde moment van verpotten in dezelfde soort pot. En wat zien we opnieuw dit jaar dat er weer zo'n verschil in hoeveelheid bloemen is. De ene heeft er 30 de andere 7
die vorig jaar zo overvloedig stonden, staan nu zo arm
een andere die vorig jaar 15 bloemen had staat nu helemaal vol botten
Inderdaad dat probleem herken ik. Precies hetzelfde verhaal. Vorig jaar enorme bloei en nu bijna niks.
Meestal word als advies gegeven om de Agapanthus pas te verpotten als de pot bijna openbarst. Zou dit een reden kunnen zijn te weinig voeding in oude potgrond? Zou scheuren en oppotten een goed idee zijn?
Groetjes Linde33.
Inderdaad dat probleem herken ik. Precies hetzelfde verhaal. Vorig jaar enorme bloei en nu bijna niks.
Meestal word als advies gegeven om de Agapanthus pas te verpotten als de pot bijna openbarst. Zou dit een reden kunnen zijn te weinig voeding in oude potgrond? Zou scheuren en oppotten een goed idee zijn?
Groetjes Linde33.
neen neen, ik heb het gehoord van eenkweker die zei dat dat een fabeltje is, en de ene pot waar 30 bloemen in zitten is juist verplant en de andere die echt schrap staat geeft geen bloem dit jaar, terwijl dan weer een andere die serieus krap zit er zeker 25 bloemen heeft
ik weet het niet , maar men zegt dat het deze zomer is dat de bloemen voor volgend seizoen reeds in wording zijn, en dat je daarom elke week meststof moet geven
Ik ben nog een gaan kijken naar de zaailingen van 2 jaar terug, die sinds het voorjaar in volle grond zitten, die hebben allemaal minstens 2 bloemen, terwijl die reeds in volle grond zaten van vorige jaren, nu weinig bloemen vertonen, maar daar kan ik omwille van de vaste planten niet meer goed aan om te zien of er nog in knop zitten