menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agapanthussen

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Dat is nu reeds het 2e jaar op rij dat wij hier rare dingen constateren met de Agapanthussen

dezelfde soort, ooit zelfdertijd aangeplant en altijd dezelfde voeding en altijd zelfde hoeveelheid water en altijd zelfde moment van verpotten in dezelfde soort pot. En wat zien we opnieuw dit jaar dat er weer zo'n verschil in hoeveelheid bloemen is. De ene heeft er 30 de andere 7
die vorig jaar zo overvloedig stonden, staan nu zo arm
een andere die vorig jaar 15 bloemen had staat nu helemaal vol botten

hoe is het bij jullie
donderdag 21 juni 2007 - 03:12
Linde33

Linde33

Inderdaad dat probleem herken ik. Precies hetzelfde verhaal. Vorig jaar enorme bloei en nu bijna niks.
Meestal word als advies gegeven om de Agapanthus pas te verpotten als de pot bijna openbarst. Zou dit een reden kunnen zijn te weinig voeding in oude potgrond? Zou scheuren en oppotten een goed idee zijn?
Groetjes Linde33.
donderdag 21 juni 2007 - 05:32
Nigella

Nigella

Inderdaad dat probleem herken ik. Precies hetzelfde verhaal. Vorig jaar enorme bloei en nu bijna niks.
Meestal word als advies gegeven om de Agapanthus pas te verpotten als de pot bijna openbarst. Zou dit een reden kunnen zijn te weinig voeding in oude potgrond? Zou scheuren en oppotten een goed idee zijn?
Groetjes Linde33.

neen neen, ik heb het gehoord van eenkweker die zei dat dat een fabeltje is, en de ene pot waar 30 bloemen in zitten is juist verplant en de andere die echt schrap staat geeft geen bloem dit jaar, terwijl dan weer een andere die serieus krap zit er zeker 25 bloemen heeft

ik weet het niet , maar men zegt dat het deze zomer is dat de bloemen voor volgend seizoen reeds in wording zijn, en dat je daarom elke week meststof moet geven
Ik ben nog een gaan kijken naar de zaailingen van 2 jaar terug, die sinds het voorjaar in volle grond zitten, die hebben allemaal minstens 2 bloemen, terwijl die reeds in volle grond zaten van vorige jaren, nu weinig bloemen vertonen, maar daar kan ik omwille van de vaste planten niet meer goed aan om te zien of er nog in knop zitten
donderdag 21 juni 2007 - 20:36
anthomaka

Anthomaka

Hebben ze ook op dezelfde plaats de winter doorgebracht?
Zelfde temperatuur,zelfde lichthoeveelheid?
donderdag 21 juni 2007 - 21:38
Nigella

Nigella

Hebben ze ook op dezelfde plaats de winter doorgebracht?
Zelfde temperatuur,zelfde lichthoeveelheid?

ja absoluut, al jaren op dezelfde plaats
donderdag 21 juni 2007 - 22:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).