menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kuipplanten

britt

Britt

Wie heeft er info over hedychium het zou een mooie kuipplant zijn maar ik heb hem nog nergens tekoop gezien ,niet als plant een ook geen rizomen (wortelstokken ) alvast bedankt
donderdag 26 juli 2007 - 09:04
jp

Jp

hedychium gardnerianum : te koop bij o.a Exotica (Herenthout), kijk even op hun website. Er zijn nog andere variëteiten, maar minder courant in de handel.

De siergember bloeit vrij laat (geel of rood ngl. de soort), einde augustus - september. De rest van het jaar is het een (saaie ?) bladplant die wat lijkt op de canna indica (bloemriet). De bloemen geuren 's avonds heerlijk, vooral na een warme dag. Laat U niet verleiden om hem in volle grond te planten, want op een beschutte plaats gaat hij dan echt woekeren. De dikke wortelknollen kan U na enkele jaren delen en apart oppotten.

Te bezichtigen o.a. in de botanische tuin van Leuven, voor de serre aan de ingang Kapucijnenvoer (staat een beetje opzij).
Veel succes
donderdag 26 juli 2007 - 09:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).