Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sinds enklele weken hebben wij een mooie bananenplant van ongeveer 1.5meter hoog.
Nu zitten er 100-den kleine witte beestjes op die constant op en neer lopen (precies kleine luisjes)
Sommige bladeren zijn af aan't sterven.
Hoe kan ik deze bestrijden? Ik vernevelde reeds confidor van bayer ( oplossen in water maar dat is maar heel weinig product bij veel water). Mag dit worden herhaald en indien ja hoevaak.
Ik wil mijn mooie plant echt redden... hoe ga ik tewerk.
Ik geef matig water, plant heeft veel licht maar weinig directe zon. Sinds kort mest ik ook bij (half dopje per week)
Moet je confidor niet aangieten ?
Dit zou ik voor banaan niet aanraden.
Neem een produkt dat je rechtstreeks op de bladeren kan spuiten.
Dit heb ik al meermaals gedaan zonder schade aan de musa.
is een universeel insecticide met krachtige shockwerking, voor de bestrijding van tal van zuigende insecten, rupsen en kevers op sierplanten. Provado Ultra is doeltreffender tegen witte vlieg, cicaden, blad-, dop-, schild- en wolluizen.
Productkenmerken
Allround insecticide op sierplanten
Krachtig multi-site product met shock-werking
Verpakking
100 ml en 250 ml
Maar doen die witte vliegjes effectief schade toe aan de plant ?
Want meschien is het veel voordeleger om een sopje te maken met bruine zeep(natuurlijke).
En de vliegjes er mee af te wassen/spuiten.
Het is wel normaal dat de onderste bladeren van een banaan afsterven.
Gebeurt dit hoger dan is er wel een probleem.
ps: lees aandachtig de handleiding van confidor en Insecticide 10ME !!!
Het is normaal dat je hier weinig van nodig hebt.
Confidor moet je altijd aangieten.
gebruik altijd handschoenen en spoel daarna matriaal goed af.
Jo, welkom op dit forum
Eenmaal spuiten met confidor moet voldoende zijn om de beestjes te vernietigen, maar indien het witte vlieg is zoals ge beschrijft, deze zijn moeilijk te vernietigen omdat ze tijdens het spuiten zich verplaatsen naar andere planten en later weerkeren,door de bladeren onderkant regelmatig nat te sproeien kan men de witte vlieg ook gedeeltelijk uitroeien,witte vlieg doet de plant niet afsterven en tegen een verdunde spuitbeurt met confidor zullen ze het ook wel overleven.