menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijvers en vissen

maryline
zondag 26 augustus 2007 - 11:25
Droopyke

Droopyke

De i-tronic (van Velda trouwens) zou ik niet gebruiken.
Er zijn voor- en (véél meer) tegenstanders van dit produkt. Naar naar wat ik er van vernomen heb op andere fora zou door het gebruik daarvan de vissen het loodje kunnen leggen.
Eigenlijk is dit logisch: zware metalen in een vijvermilieu gaan uiteraard nooit samen!
Dus, daar zou ik m'n centjes (én m'n vissen) niet aan verkwisten.
Het enige wat je tussen de pomp en filter kan aansluiten is een uv-c lamp. Die helpt uiteraard niet tegen de draadalgen maar wel tegen die vervelende zweefalgen.

Je schrijft dat je met draadalgen zit geplaagt maar je moet ook weten dat draadalgen nu eenmaal aanwezig zijn in een vijver met een optimale waterkwaliteit. Dus, ik zou het woordje 'geplaagt' veranderen in 'gezegend'.
Natuurlijk is trop teveel en teveel is trop. Overdaad schaad nu eenmaal.
Een teveel aan draadalgen kunnen de normale plantengroei in het gedrang brengen. Daarom is het aangeraden om het teveel aan draadalgen met een gewone wc borstel die op een stok is bevestigd, uit het water te verwijderen.

Laat die i-tronic en alle (dure) chemische rotzooi maar voor wat ze zijn en bekijk het 'vijveren' als een hobby waarbij je af en toe zelf eens de handen uit de mouwen moet steken.

Gr. Droop
zondag 26 augustus 2007 - 15:26
hildavw

Hildavw

Als wij te veel draadalgen hebben, neem ik een stok en draai daar eens mee rond in het water en dan heb je al een gedeelte weggenomen, die je gemakkelijk van die stok kan verwijderen en dan ga ik nog er eens in, zo dikwijls als ik het nodig acht.
Als je een ijzeren staaf hebt, glijden die draadalgen er zeer gemakkelijk af !
succes
Hilda
zondag 26 augustus 2007 - 16:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).