menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse holpijp stekken

Ga naar meest recente reactie

vera2

Vera2

hallo,

weet iemand wanneer en hoe ik japanse holpijp (equisetum japonica) kan stekken ?
ik vind op internet enkel de vermelding dat ze zich vermeerderen door sporen en stekken.
zondag 12 oktober 2008 - 12:41
zourky

Zourky

Het is misschien beter in de vijver in een pot,ik had het ooit gekocht omdat het mooi was,men kon het ook verwerken in bloemstukken,maar ik wil het nooit meer,ik had het geplant,en het is niet bij te houden het werdt een bos,zelfs twee meter onder betonnen weg,en daar kwam het in de serre al uit,eindelijk ben ik er van af,heb het aangegoten met sterk onkruid vernietigend middel,mensen die het graag zien,houd het boven gronds in een pot,men kan het beter vergelijken met kattestaarten,dat
komt ook overal uit.
groetjes Richard
maandag 3 november 2008 - 11:02
vera2

Vera2

oei richard; bedankt voor de goede raad. ik wist niet dat die woekert. ik heb sinds een jaar enkele sprieten in een vijvermand maar die vermeerderen niks.
volgend jaar wou ik een moeras maken met vooral holpijp maar om enkele m² vol te zetten is het nogal kostelijk om aan te kopen en daarom dacht ik aan stekken.
ik wou (als ik planten heb) ze ook los in substraat zetten maar zal dus beter vijvermanden gebruiken.
dinsdag 4 november 2008 - 08:07
zourky

Zourky

Ik had het gekocht in Heist Opdenberg,een klein potje met drie a vier stelen,en het werdt een wildernis,ik zeg nu niet in de vijver en in manden,maar in volle grond doe het niet.
groetjes Richard
dinsdag 4 november 2008 - 12:57
vera2

Vera2

ga ik zeker niet doen maar nu weet ik nog steeds niet of men ze kan stekken. de plant is namelijk niet vol genoeg om te scheuren.
woensdag 5 november 2008 - 09:16
zourky

Zourky

Dat je het kunt stekken dat weet ik niet,maar de wortels zijn zwart precies een stuk koord dat al maanden in de grond zit,het is goed mogelijk met stukjes daarvan dat het zou lukken had ik dat geweten kreeg je verleden jaar een dikke kruiwagen,ik heb ze de hakselaar door gedaan,maar zo is het met,duur en klein in aankoop,en éénmaal je het hebt raak je het niet kwijt
groetjes Richard
woensdag 5 november 2008 - 10:26
Jacob83

Jacob83

hebben jullie misschien een foto van die plant ?

Als ik het goed begrijp doetie t dus in de volle grond en in water ?
maandag 1 december 2008 - 19:08
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik hoop dat de foto er op staat,en inderdaad hij doet het goed in water en nog beter in volle grond.
groetjes Richard
maandag 1 december 2008 - 19:16
Jacob83

Jacob83

op zich wel een mooie plant, lijkt wel een beetje op bamboe...misschien in een speciekuip ofzo planten.
moet je ook altijd met bamboe en riet doen...die woekeren ook heel erg.
maandag 1 december 2008 - 19:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).